måndag 29 november 2010

Stressfaktor 2000

Efter jobbet i går hade vi bestämt att hela familjen skulle åka till Obs för att kolla på skridskor till barnen och vi skulle handla mat, bla julskinka som vi skulle göra i ordning direkt vi kom hem. När jag kom hem kl 14.30 så va båda barnen jätte sura och gnälliga. Hampus spelade Ps3 och ida satt i köket med sitt lego som spred sig i hela köket. När vi skulle klä på oss för att åka så accelererade deras gnäll. Jag frågade irriterat mannen om dom inte hade ätit lunch än. Nej jag har inte hunnit svarade han irriterat. JA DET MÅSTE VARA JÄVLIGT STRESSIGT ATT SITTA VID DATORN OCH TITTA PÅ BLOCKET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Just detta fenomen stör jag ihjäl mej på och jag har sagt till honom 2538765692 gånger att du MÅSTE ge barnen mat med 3-4 timmars mellanrum. Du håller dej mätt längre eftersom du äter mer!!!!! Men nej det går inte in :0(         Det va bara att åka till Max och köpa hamburgare. Hampus va vrålhungrig och blev inte mätt på barnhamburgare. Sen in på Obs, vi kollade på hockeyskydd och skridskor till Hampus, kollade på ridstövlar, skydd och hjälm till Ida. Jippi, de två dyraste sporterna. Men men, våra föräldrar lät aldrig oss eller uppmuntrade oss till att prova på någon sport. Vi tänker servera våra barn så många sporter vi kan komma på, så att dom själva kan känna vilka sporter som är roligast och som dom vill sattsa på. Hampus ska börja med ishockey efter nyår. Han tränar nu innebandy, fotboll och skateboard. Tur att inte alla sporter har träning året runt.

Hittade ett par rosa / vita skridskor till ida. Sen begav vi oss till Ica Maxi, Jocke och Hampus flyttade bilen och jag och Ida gick innevägen. Naturligtvis tappade vi bort dom, men tillslut kom dom. När jag skulle gå ut och hämta kundvagn så hade Jocke glömt ta ur min flergångs låtsas tia. MORR!!!!! Nu kännde jag hur irritationen började bubbla i mej!! Sen när vi skulle börja handla så envisades han med att han skulle hålla i inköpslistan, men är det inte bättre att jag gör det som har skrivit den och som vet vart sakerna står på listan, men icke! Ida började bli uttråkad och högljudd, Hampus började bli gnällig och uttråkad. Men efter en stund började jag tänka, han kanske ville att vi skulle göra det tillsammans för att underlätta för mej. Då blev jag på lite bättre humör. När vi väl hade handlat färdigt så va jag sjösvett!

Julskinkan vi köpte va ju frusen så det blev inget mys med ljummen julskinksmacka :0(
I dag jobbar jag till 21.30 så det får bli julskinka i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar