fredag 19 november 2010

Snart är det äntligen första advent

Senaste dagarna har verkligen livet känts mycket ljusare än på länge!! Tack vare stöd av mina goda vänner samt samvetslättande samtal med den enes man. Är så otroligt tacksam för att ni finns!!!!!! Känner att jag har fått en rejält stor energi injektion. Så när det som gnagt mest är löst så kommer det bli mycket lättare att ta tag i både vikt och studier. Bara lönen dimper in så blir det ett besök hos Cambridge. Bara att köra helfart igen. Ska bli välldigt välldigt skönt att börja igen.

Igår hade jag och barnen en riktigt mysigt mysig start på dagen med tända ljus. Väckte ett barn i taget så att båda barnen fick en lugn start på dagen. Härligt! Sen bar det i väg till Lollo. Innan jag ilade iväg till jobbet så åt jag och Lollo jätte god mat på Libanes restaurangen. Sjukt god fisk!!!!

Idag har jag varit hos min chef på medarbetar samtal. Det va lite pirrigt! Specielt när hon frågade om vad jag tyckte om hennes ledar roll. Oh! Nu blev det jobbigt!! Jag sa till henne att jag tycker att hon plattar till mej. Hon liksom måste säga något negativt om jag säger något som jag blev nöjd med. Platta platta platta! Så det skulle hon tänka på.

Kl 16.00 i dag va jag och Hampus + hans flickvän och några andra i deras klass på Idol genrepet. Super kul!! Hampus fick Jhides autograf. Hampus tyckte det va super häftigt att sen se det på tv det som vi redan sett. Vi kanske va 20st från hans klass sen va det en rad till med barn och föräldrar så det va inte alls många där.

Denna är den första riktigt helt jobbfria helgen på 10mån. I morgon ska vi på tacco middag hos en annan kompis familj, det kommer yttligare en familj till, så det blir 6 vuxna och 8 barn. Sen på söndag har Hampus innebandy match. Denna gången är det vi som är tvättansvariga. Ska bli kul med hemma match!!

Nästa fredag är det redan första advent!!!!!!! ÄNTLIGEN!!!!!!!!
Som jag har längtat! Brukar tycka att november är jätte låååååååång och seg, men i år har det ta mej tusan sagt tjoff!!!!! Ska bli jätte kul att plocka fram alla fina julsaker som jag köpte förra året OCH att få julpynta i vårt nya kök. Förra året firade vi jul i husvagnen. Det va inte så upphetsande :0(
Men i år då jäklar!! Jag bara ÄLSKAR julen. Det är så mycket förväntan, så stämningsfullt och mysigt! Bara massor av mys.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar