söndag 14 november 2010

Än så länge en kanon mysig morgon

Fick sova (med ca 15 väckningar från Ida, men jag gick inte ur sängen) fram till 9.30. Ida smög ner till Jocke i morse innan han cycklade till jobbet. Full laddad av energi tänkte jag bjuda barnen på lite knas frukost och göra våfflor. Men väl nere i köket kom jag på att margarinet va slut OCH mjölet. Bara att åka och handla. Som vanligt hoppade det ner fler varor i kundvagnen som Ida sladdade och körde i affären. Hampus fick välja dagens lunch- fiskpinnar, potatis och smögensås. Oj då, det hoppade ner en chipspåse också, vet inte vart den kom i från :0)

När vi kom hem ringde en kompistill Hampus så det va bara att hoppa in i bilen igen. Jaha då va det bara jag och Ida. Vi skiter i våfflorna och gjorde köttbulls macka i korvbröd. Ida ÄLSKAR köttbullar!!! Varje dag frågar jag henne vad hon ärir på dagis, i snart 1 års tid har hon svarat köttbullar och sen skrattat. Nu håller jag på att baka bröd. Ida sitter klistrad vid Barnkanalen och jag har köket för mej själv!! Det har inte hänt sedan Ida va 8 mån och lärde sig att krypa. Nu har bröd degen jäst klart...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar