fredag 12 november 2010

Om jag ändå kunde sluta STRESSA!!!!

Det kvittar i hur god tid man startar så blir det alltid stressigt på slutet. I dag på em va en typisk sådan dag. Eftersom jag jobbar dygnet och mannen jobbar 7.00-19.00 hela helgen så skulle barnen vara hos farmor i Vålberg. Jag bestämde mej för att hämta Hampus kl13.40 direkt efter skolan. Åkte in till stan för att ta ut en liten slant så att barnen får med sig lite fredagsmys till farmor, för att lätta mitt dåliga samvete. På banken var det för engångs skull inte mycket folk, sen ilade vi in på Hemköp och handlade det vi skulle.

Sen åkte vi hem för att slänga in det mannen önskat till sitt aldeles ensamma fredagsmys - saft och chips :0) Sen kom jag på f-n bilen måste tankas. Där började stressen krypa i mej. Ida hade ju inte brottom från dagis. Väl inne i bilen (lockade med godis, då fick hon upp lite fart) så va nog varenda jävel som kör sakta ute. Mest irriterad blev jag nog på den man jag körde om vid Vidön som ökade farten medans jag försökte köra om. DET FINNS NÅGOT SOM HETER BACKSPEGEL!! JÄVLA IDIOT JÄVEL!  Som tur va så va det inga polisbilar ute i trafiken, så jag kunde lätt ligga och trycka bilen framför i röven. Väl i Vålberg, mer eller mindre kastar jag in barnen, täcken, leksaker mm. Jag började jobba 15.30 och när jag slängt ur barnen är kl 15.15 STRESSSSS!!!!! Men det är tur att man har 30 min marginal så jag kom bara 13 min försent. Det va välldigt skönt att få komma till jobbet så man kan vila upp sig :0)

Jag måste verkligen sluta stressa!! Får så jäkla dåligt samvete mot barnen, jag vill ju inte vara en stress mamma. Suck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar