onsdag 24 november 2010

Varför kommer alltid pengar när man redan har pengar? Varför kommer dom inte när kontot är tomt!!?!!

Har väntat i flera veckor på att vabb pengarna ska komma. Har varit snortomt i plånboken i flera dagar. I går kom pengarna som jag ska slåihop några smålån för att få bättre ränta. När jag skulle bjuda Lollo på Kebab tallrik (för att fira att hennes cancer inte spridit sig) så ringde jag och kollade då hade jag helt plötsligt 2800kr mer på kontot än vad det skulle va. Varför kunde inte dessa pengar kommit förra veckan :0(

I dag skulle jag in och besikta bilen, har varit körförbud trodde jag= ny besiktning inte ombesiktning. Men när jag hoppade ur på besiktningen så säger mannen Jaha, du har bytt bromsrör! Va!? Ojaaa, det har jag. Jippi! Jag visste minst en 2a som jag skulle ha fått på en ny besiktning. Phu! Nu kan vi äntligen sätta ut min älskade volvo på Blocket. Katching :0) eller ja hur mycket det nu blir. En liten slant på sparkontot kommer det väll bli hoppas jag.

Nu har jag sympati svullat i flera veckor med en av mina bäste pluggkompis inför hennes besked om hennes cancer spridit sig. Så nu har jag nog gått upp en 3-4kg. Men i morgon är Cambridge öppet, så då jävlar ska det inköpas 1 veckas pulver!! Nu måste jag köra helfart :0( Känner mej som en JULGRIS just nu. Men jag börjar inte helfarten för än på lördag. Det blir tufft för jag jobbar 8-22 men det ska gå. Fredagen ska jag och Jocke på Julbord på Nöjjes och äta gott och se på Stsrboys med Jockes jobb. Ska bli skitkul! Hade ju önskat att jag hade hunnit köra helfart i 1-2 veckor men men. Jag får väll köra helfart som faan fram till den 19 Dec (förutom julbordet den 6e :0) som kommunen bjuder på) Sen är det bara att köra som faan efter Nyårsafton!!!

I fredas va jag, Hampus och hans nuvarande flickvän och hans fd flickvän (samt några tjejer till och Ludde i klassen) och tittade på sista genrepet på Idol! Vi va kanske 25st som va där. De andra va ett gäng barn och föräldrar från "Min dag" så vi kunde lätt sitta på första parkett. Riktigt kul!! Alldeles gratis. Hampus fick låna min mobil att ta kort med. Han tog kort på en av tjejjerna som sjöng, men mest kort tog han på de tjejjerna som dansade :0)

I lördags va vi hemma hos en annan familj och åt mat och drack lite gott. Det va en familj till som va bjudna, himla trevligt. Ida somnade i mitt knä och Hampus satt klistrad framför en Mr Bean film. Vi kom inte hem för än kl 01.20 Kors i taket!!! Trodde inte ett liv efter kl 21.30 existerade ens. Tom den andra familjen åkte hem före oss. Brukar aldrig hända. När vi kom hem kom min goa kompis och sov över.
Dagen efter hade Hampus innebandy match. Dom van med 4-3!! Detta firade vi med korv och pommes samt finglasen. Han va supernöjd.

I går tog jag upp 5av 7 julkartongerna från källaren, 2 står fortfarande kvar nere. Så i går pyntade jag och barnen loss ordentligt. EXTAS!! Nu är det bara att stryka de sista julgardinerna, dessa ska jag sätta upp i morgon innan jag ska på möte på kvällen. I morgon blir råplugga psykologi med Lollo. Ska försöka locka med Lisa också. En sväng till Cambridge blir det innan jag hämtar barnen. Sen blir det hem och njuta av en mysig hemma kväll med familjen :0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar