fredag 5 november 2010

Fredagsmys med familjen

Har varit hemma hos Lollo och hjälpt henne städa inför kalaset. Vår tredje hälft Lisa kunde inte komma för hon jobbade. När vi städat nästan klart så tog vi en paus så vi kunde scrapbooka lite. Efter en stund såg jag, fasen måste åka och hämta barnen, slängde i hop grejerna och stressade i väg. Hem, ta in posten, packa innebandytränings kläderna till Hampus och in i bilen och i väg. När jag stresskört hela vägen till dagis och parkerat bilen så tittar jag på klockan. 14.35!?! Jävlar, släng i backen, jag är ju en hel timme för tidig, bäst och skynda sig i väg innan någon av dagis fröknarna ser mej!! I bland är man skapligt knäpp i huvudet. Jag åkte tillbaka till Lollo för att klippa å klistra en stund till. Kl 15.25 kunde jag lugnt och sansat åka till dagis för att hämta Ida. Jag känner mej superladdad och känner att det kommer bli en kanon mysig kväll med familjen. På väg ut till bilen blev Ida på jätte dåligt humör och det slutade som vanligt i JÄTTE BRÅK!! Jätte arg satte vi oss i bilen, nu började vi bli sena. Hämtade Hampus, fasen jag har glömt att fylla i fritids schemat. Höftar till veckans tider. Ida gråter och skriker fortfarande. Känner mej som världens värsta mamma som bara är arg och skäller. Men när Hampus innebandy träning börjar så kan jag och Ida busa lite och hon blir på mycket bättre humör. Det är VÄLLDIGT mycket jag kan själv! just nu. Denna 3års trotts har i december hållt i sig ett helt jäkla år. Hampus 3års trotts höll i sig i 3 veckor. Jag vet att man inte ska gämföra barn MEN HERRE GUUUUUD!!! Väl hemma drog jag i gång att damsuga, plocka in i diskmaskinen mm Mannen fyller ju år i dag så jag tänkte fixa hemmagjord pizza och sen när barnen lagt sig, lite vuxenfilm= en film som inte är tecknad och som inte är dubbad till svenska och helst att minst en dör. Tänkte vi skulle se nya Beck. Jocke ringde tidigare på dagen och berättade bla att han inte hade så mycke batteri kvar. Den hemma gjorda pizzan stod på bordet 19.10 (Jocke slutar kl 19.00) och nu är han på det årliga stoppet på Stora Enso. När kl va 20.10 provade jag att ringa i alla fall. efter yttligare 10 min började jag och barnen äta av den fes ljumna pizzan. Kl 20.27 kom Jocke hem, det hade krånglat så de va tvungna att jobba över. Njöt av pizzan och saft (skulle varit gott med ett glas vin, men hade inget hemma) sen satt vi och kollade på kort på datorn från när barnen va små. Ida somnade hängande över bordet. jag bar upp henne i sin säng, hon vaknade och ville att jag skulle ligga och mysa bredvid henne. Vi somnade båda två. Efter en timme vaknade jag med ett ryck Faan jag har inte gjort matlåda till Jocke! Jocke sitter och halvsover framför tvn. En vanlig fredagkväll hemma hos familjen Larsson/JanssonNatti Natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar