torsdag 11 november 2010

Nu har jag äntligen löst problemet med barn som bråkar på morgonen!!

I alla fall de mornar som jag börjar senare! Jag väcker Hampus kl 7.00 och när han pipit i väg till skolan så väcker jag Ida. Tada! Då slipper de se varandra och bråka. Ida har förvisso lugnat sig lite i sitt humör (hoppas det håller i sig) så vi har haft 3-4 jätte mysiga mornar och kvällar utan slagsmål och falsett skrik. Såååå  otroligt skönt. Är ju nästan så man blir sugen på en till. Nej vi börjar nog bli lite för bekväma nu när barnen sköter sig så bra själva. De sover länge på morgonen, klär på sig själva, kan smita ner och se på tv på helg morgonen och man kan släppa ut de och leka på gården.

I går hämtade jag båda barnen med bobb (svetten ran, hade förträngt va jobbigt det va) båda två på väg hem från dagis hoppade vi in och hälsade på Idas gudmor. De hade flyttat runt alla sovrum i huset och det blev såååå jäkla bra. Tjejens rum hade fått en super snygg brun tapet med rosa blommor på, grabben hade också fått en walkinclosset!! Den va bara såååååååå snygg!!!! Hennes man vet verkligen hur man tillfredställer en kvinna!!! Det är nästan så jag överväger om vi verkligen ska ha ett pysselrum! Men man måste vara listig när man har en karl som inte är lika extas över mina ideér som jag själv är! Vi slänger upp väggen som delar vardagsrummet i 2 delar. Sen har vi pysselrum/datarum i ett par år. När barnen tröttnat på att pyssla så kan jag göra om det till ett walkinclosset! ÅH FY FAAN VA JAG ÄR SMART!!!!!!!!! Då sitter ju redan väggen uppe och då är det ju redan försent! Moahahahahaha! Ja det är så man chockar sig själv. I mitt lille huvud vet jag precis hur det ska se ut! Då skulle jag få jätte bra ordning på alla mina kläder OCH resten av familjen skulle få ha sina garderober i fred!. Just nu har jag två garderober i vårt sovrum, halva Hampus stora garderob och jag har ingen ordning alls för det är förlite utrymme. Sen ligger det massor av försmå kläder som jag ska komma i, nere i källaren. Tyvärr är det ett stort fönster i det som på sikt ska bli min Walkinclossert. Undra om det finns någon sorts plast film med bild på utsikt över havet som man kan klistra på fönstret så att det ändå släpper in ljus? Åh bäst att börja skissa på en inköpslista och hur det ska se ut!!! Ska lägga upp bilder på va snygg Idas gudmors walkinclosset är!!!

Solen skiner och jag är ledig! I dag blir det att hämta barnen med bobbarna! Härligt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar