tisdag 9 november 2010

I dag ska jag göra ingenting. Jag började i går förmiddag men han inte färdigt :0)

Äntligen ledig! Har världens roligaste jobb men just nu är det så himla skönt att vara ledig. Börjar inte jobba för än på fredag då jag går på dygnet. Jippi! Nu började det snöa, då får man väll börja julpynta!?! Förra julen höll vi på att totalrenoverade vårt kök (lagade mat i husvagn i 8 mån) vilket gjorde att jag inte kunde julpynta i köket, förutom 2 stackars julstrumpor på den fram knackade murstocken. Men i år då jäklar ska det julpyntas.

Min senaste plan är att göra en pärm med de allra mumsigaste recepten att baka! Pärmen ska gå i färgerna rosa, brunt och limegrönt. Varje recept ska jag scrappa. Även pärmens utsida. Pärmen ska jag döpa till Mega MUMSIGT     Jag, Lollo och Lisa har blivit helt insnöade på scrapbooking, det är såååå jäkla kul! Har skrivit ut massor av smaskiga resept från kokaihop.se. Där finns det massor av gör goa recept, både att baka och mat, även roliga recept till barnakalas och halloween. Bara lönen dimper in ska jag köpa färgat papper och lite Magnolia stämplar ur serien Yummy for the tummy. Lite inspiration till pärmen.

 I dag har jag, Lollo och Lisa faktist pluggat lite. Går välldigt trögt nu! Men måste försöka piska på mej själv så att jag blir klar. Ska bli så skönt att få vara ledig när man är ledig!

I morgon så kan inte resten av La Familia träffas, av diverse anledningar. Då ska jag försöka göra ett stort städ ryck. Lisa kommer på morgon och piskar i gång mej. Är välldigt sugen på att möblera om i vårt sovrum och hallen uppe. Vårt sovrum är jättesvårt att möblera för de j-a väggfastagarderoberna, snedtaket och den alldeles för lilla alkoven där luckan från vinden sitter i taket. Känns gör svårt! Hoppas att Lisa har någon bra idé!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar