tisdag 7 december 2010

Gubb ledig i nästan en heeel vecka :0)

I söndags åkte mannen på resejobb!! Nu jäklar ska det råå pluggas så att jag kan skicka in mitt psykologi arbete. Jag jobbar inte för än på fredag kl 15.30. Bara MYYYYS! Men på måndag morgon en timme innan jag skulle köra Ida till dagis så fick hon diaré. Jaha! Suck jag som trodde att vi hade klarat oss från magsjukan som härjade på Idas dagis, men icke. Men Ida fick den bäste varianten! Hellre diarré än att kräkas. I går sov Ida 4,5 timmar mitt på dagen och då han jag skriva det sista så jag hade bara källförteckningen kvar. Perfekt!!

Förra veckan sålde jag bilen till den allra mest otrevlige gubbe som jag någonsin träffat!!! HAT!! Han va jätte trevlig mot både pappa och Jocke men mot mej va han jätte otrevlig. Men efter väldigt mycke om och men så köpte han bilen.

Förra veckan skulle jag åka in och besikta Jockes bil (naturligtvis sista dagen innan det blir körförbud) när jag kom dit på morgonen så hade inloggningsdatorn på Bilprovningen låst sig. Jag åkte till Obs och handlade . När jag kom tillbaka så satt det en lapp på datorn. Ni som har tid bokad, kör bara fram. Ni som ska ombesikta, gå in och prata med personalen. Jag gick in och en man skrev upp mitt reg nr. Efter 1 timme gick jag in och frågade om jag va tvungen att vänta länge till så svarar mannen jag pratat med Ska du ombesikta så är det bara åka hem eller komma tillbaka i eftermiddag för nu blir det inget. Vi har data strul!! MEN KUNDE INTE DEN JÄVLA IDIOTEN JAG PRATADE MED FÖR EN TIMME SEDAN SAGT DET!!!!! I eftermiddag jobbar jag och i morgon är det körförbud. Det är ett lätt fel, det är bara att du kollar på kontakten, det tar 2 min. Men nej ingen hjälp! MORRRRRR!!!!

Som om inte förra veckan kunde blivit värre så hade några jävla ungdomar roat sig med att sparka sönder vår brevlåda!!!! Ny brevlåda får man minsann betala själv. Trodde i min blondhet att eftersom alla på Götetorp har lika dana brevlådor så trodde jag att posten sätter upp en ny när man har fått den gamla söndersparkad, men nej!! Tydligen hade flera på gatan bredvid fått sina brevlådor nersparkade. Vi bor ju på den gatan som skolungdomarna (skitmånga) cycklar/åker moped till och från skolan Klass 0-9.
Så i dag blir det att ta med sig barnen och åka och köpa ny brevlåda. Sen får vi se hur faan man ska få upp den.

I går beställde jag nya färgpatroner till vår skrivare så snart kan jag skriva ut massor av bilder på barnen så att jag kan fortsätta att scrappa!! Ska också fortsätta att skriva ut de Mega mumsiga recepten till Mega Mumsigt recept pärmen som ska gå i rosa, brunt och limegrönt. Har köpt jätte snygga scrappbooking papper i dessa färger och bara lagt in recepten som jag skrivit ut. Hoppas patronerna kommer i möra och att jag fått upp brevlådan.

I går var jag och Lollo på kommunens julbord. Blev helt förälskad i choklad fontänen!! Det va välldigt gott med smält choklad över risalamalta. MUMMA!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar