onsdag 5 december 2012

nu har jag börjat jobba efter sjukskrivningen

Eftersom jag lade mitt önskeschema för december efter att jag skulle opas den 20 oktober så kom jag rakt in i fulltösmedvetslösjobbatillsdu spyyyr schema.
Fredag 7-22
Lördag 7.30-21.30
Söndag 8.30-17.45
Men tack och lov så gick det över förväntan även om jag tog 1 timmes promenad under fredagens arbetspass medan huset va tomt och jag , håll i er nu, gick till jobbet vilket tar strax över timmen trotts att det snöade och jag började 7.30. Faktiskt riktigt stolt över mej själv :0)

Nu verkar min mini platå vara över (vågar dock inte ropa hej riktigt än men it´s looking pretty goooood) För i dag är det 4 dagar kvar tills det är veckovägningstajm och denna vecka har jag gått ner 1.1kg så nu har jag totalt gått ner 16.2kg, sååååå jäkla gött.

I förrgår var jag hos friskvårdskonsulenten (man kan ju få motion på recept) kände väll att jag inte riktigt va i behov av det men tänkte att jag går dit och kollar vad han kan erbjuda. för två veckor sedan gick jag 3.4mil och förra veckan gick jag 2.5 mil :0) Han va jätte trevlig och jag blev kvar i 2 timmar! Vi pratade om allt möjligt som fjärrvärme, simskola mm. Han sa att det va inte mycke han kunde säga eftersom allt funkar så otroligt bra och mat/vikt/motionsdagbok håller jag ju redan på med, har fixat passer kort till Kommunens gratis gym och väntar bara på klartecken från sjuksköterskan, men friskvårds snubben trodde att det va helt ok att smygbörja styrketräna och göra situps vilket jag riktigt längtar efter att få börja med. På lucia ska jag på 6veckors kontroll och då får jag nog klartecken, hoppas på ett klartecken.

Den 5 november fyllde min sambo år. På morgonen kom pappa och frågade vilken tid dom skulle komma. Min första reaktion var, vilka? Men både mamma och pappa kom. Stämningen va skapligt kylig. Min sambos moster berättade för alla att hon varit så orolig och att hon ringt varje dag till mej när jag låg på sjukhuset. Bara för att pika min mamma. Mamma sa inte många ord till mej!! Vi var även hembjudna till pappa den 30 november och det va fortfarande kylig stämning men lite bättre, men jag känner att jag har inget intresse av att prata med henne. Hon har sårat mej så förbannat mycke så det får vara nog nu. Håller bara kontakten med min mamma för barnens skull!!

I dag var det 1dm snö och det gick INTE lika snabbt att gå dagis promenaden, men det gick! Just nu längtar jag jätte mycket till våren så jag kan börja cyckla till jobbet å gå långa snabba promenader!!!!!

I dag har jag faktiskt gjort en sak BARA för min egen skull. Där jag bor så finns det en jätte mysig klädaffär som heter The Dressingroom som har mycket snygga kläder som helst. Dom hade förra året en sån där makeover utlottning som min arbetskompis blev utlottad till. Hon blev stylad och hon blev fixad och klippt i håret och snyggt sminkad, blev även ett reportage i Hammarö tidningen samt om det var någon modevisning på Folketshus. Då tänkte jag Å om jag ändå va så smal så jag fick plats i kläderna som de har där inne och om jag ändå vågade!!!! Så när jag var inne på fb i dag så såg jag att de kommer att ha en sån utlottning i år igen! Jag anmälde mej direkt!!!! Nu är det bara att hålla tummarna!!!!

Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar