fredag 14 december 2012

6 veckors kontrollen avklarad :0)

I går på självaste Lucia dagen så var det dags för min 6 veckors kontroll efter min GBP op. Det har inte hänt något över huvud taget på vågen denna vecka men jag har gått mycket och jag och mannen har faktiskt varit och styrketränat tillsammans. Super kul!!! Gött med träningsvärk. På Lucia morgonen innan frulle så hoppade jag upp på vågen, trodde faan att jag skulle ramla av den!!!!
PLUSS 1.0 kg WTF!!!!! Vilken dag som helst kunde jag väll ha plussat på vågen men INTE i dag när jag ska på kontroll!!!!! Men på den vågen som Ann-Marie hade så visade det -7kg sedan op den 1 nov och det var helt normalt :0) LÄTTNAD!!! Efter besöket åkte vi till goaste Kristina och det var som alltid lika trevligt! Hon är min stötte pelare här i livet och har varit  det bästa stöd man kan ha som GBP opererad <3<3<3<3<3<3

I morse vaknade jag med en malande oro! Ville inte ställa mej på vågen....... Tänk om jag hade gått upp yttligare 1 kg.......Trotts att jag haft min sovmorgon. Men nu visade vågen på 92.1 så då är det bara 0.2 kilo + sen i söndags. Jag trodde att man skulle gå ner 2 kilo per vecka men det gör jag verkligen inte och det börjar mala en oro att shit tänk om det inte kommer bli mer än -0.1 kg i veckan framöver. Hjärnspökena skriker och maler. Äh håll käften med er hjärnspöken!!! Ska försöka äta mer protein rika mellisar (det är ju viktigt att vi GBP are får i oss ordentligt med proteiner) och så måste jag försöka få i mej mer vätska för det va det enda sjuksköterskan hade att påpeka om. Man ska dricka 1-1½ liter vatten per dag och jag får bara i mej 5 dl så det tyckte hon va alldeles förlite. Jag hade i alla fall tappat 20cm av min mage och det känns ju verkligen att det händer saker på måttbandet även om det står still på vågen och det är ju igentligen det viktigaste :0) Men det blir nog inget - på veckovägningen på söndag :0( Tänk om man kunde hoppa fram några månader så att det vore februari eller april eller maj, gud va härligt med vår mmmmm längtar. Men snart är det jul å det är mysigt det med.

På måndag ska jag på mitt första julbord som GBP opad :0) Det kommer att bli välldigt intressant. Sattsar på lax, potatis å julskinka för det är det godaste jag vet på julbordet MUMMA!!!
Ha ha ha förra året så var alla högtider.. detta är min sista tjockis jul afton, detta är mitt sista nyårsafton som fet. Nu är det i ställe, detta är min första julafton som GBP opad :0) Känns MYCKET härligare <3

Puss å kläm

3 kommentarer:

  1. Önskar att jag hade din positiva inställning till gbp men själv är jag bara rädd!
    Så skönt att allt går bra för dig o jag kommer följa dig !
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å va kul att du kommer följa mej ❤
      Vad är det som du känner oro för? Är det själva operationen, tiden efter, vilka reaktioner som du ev får av omgivningen eller att något ska gå fel? Försök att sätta ord på vad som oroar dej. Vill så gärna hjälpa dej och du får fråga precis vad du vill!!!! Stor kram till dej

      Radera
  2. Det är omgivningen reaktioner men allra mest komplikationerna. Släktingar till mig har gjort den här gbp och de lider av svår näringsbrist som ger alla möjliga sjukdomar som får dem att må riktigt, riktigt dåligt. Jag kan inte gå in närmare på det (det är deras val om de vill berätta för folk). Men det är iaf tillräckligt för att skrämma mig!
    KRAM

    SvaraRadera