fredag 7 december 2012

Har provat lite vad jag kan äta å inte kan äta denna vecka

Under denna vecka så har jag börjat testa lite vad jag inte kan äta men i ytte pytte små mängder!
Har testat 3 cm stor lusse längd, gick bra :0(
Några teskedar oby, gick bra :0(
3 plockgodisar gelé pytte små, gick bra :0(
Några klunkar av avslagen Sprite, gick bra :0(
Detta väckte en oro inom mej FUCK!! Tänk om jag KAN äta allt!!!!
Men i dag när jag jobbade så köpte jag en lite Coca Cola Zero och några få bitar plockgodis. När jag tagit en klunk av drickan så kände jag ett surr i magen..... nä, inget skönt. Hällde ut glaset. Efter 3-4 små bitar godis URK va jag mådde illa. HAPPY!!!!!!!!!! Det va ju precis en sådan reaktion jag ville ha!!!! Tack gode gud!!! Tjoohoooo :0) Jag dumpar på godis!!!! Då behöver jag inte prova det igen på VÄLLDIGT länge!!!!!!

Ska bli jätte spännande att se vad vågen stannar på denna söndag!!! I dag gick jag till jobbet de 5 kilometerna (jobbar dygn) å i morgon ska jag gå hem och på söndag jobbar jag dygn och då ska jag gå hit igen :0) Jag verkligen älskar appen Runkeeper och när jag hade gått till jobbet i dag så hade jag denna vecka hunnit gå totalt 2,6 mil och bränt 1851 kcal :0) HÄRLIIIIIIGT!!!!

Nästa torsdag ska jag på 6 veckors kontroll och jag har i skrivande stund gått ner 5,7kg sedan jag opererade mej och totalt 16,4kg sedan flytstarten. Känner mej jätte nöjd!!! Hoppas att jag får klartecken att börja styrketräna!!!  Längtar (har väll aldrig hänt förut) efter att göra situps.

Jag mår så in i helvete bra nu!!!!! ALLT känns super duper!! Känner mej som världens lyckligaste och det känns verkligen som allt bara blir bättre och bättre!!! I går fick vi veta att  nästa torsdag så får min sambo ÄNTLIGEN sin första utbetalning från A-kassan!! Han har inte fått ett öre därifrån på 3 lååånga månader och jag fick mina 2 veckors sjuklön från F-kassan som jag har fått vänta på eftersom puckot som skrev ut mej från sjukhuset hade noll koll och F-Kassan inte godtog det eftersom jag skulle vara sjukskriven i minus 2 dagar. Så nu känns det sååå mycket lugnare när pengarna kommit i fas. Hoppas av hela mitt hjärta att min sambo får något utav de 2 senaste jobben som han sökt!!!! Då skulle ju verkligen ALLT vara tipp topp för honom med <3<3 och för bank kontot också. Men främst känslomässigt

Längtar så till nyår för då känns det som att då går det verkligen mot våren! Å herre jisses vad jag längtar till våren!!!! Då slipper man halka runt på vägarna när man är ute och går, då behöver man inte pyllsa på sig massor av kläder. Då kan jag ha på mej mina tajta löpar brallor, en fleece tröja och mina joggingskor
that´s it! PLUSS att då väger jag ÄNNU mindre :0) GILLERT!!!! OCH för då börjar det bli varmare ute vilket innebär att fjärrvärme räkningarna blir mindre!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar