onsdag 19 december 2012

Min första jul som GBP opad närmar sig

Dagen efter jag skrev förra inlägget så rasslade det till på vågen så nu har jag gått ner tot 18.9kg sedan flyt starten :0) Har 2 ynka hekto kvar tills jag får välkommna det ljuva 80 talet. Jisses! Tänk att vilken dag som helst så börjar min vikt med siffran 8, det var nog över 6 år sedan och det varade inte många veckor. Detta var efter en av mina många pulver kurer. Hääääärligt!! Fast de där sista ynka hekto som är precis innan nästa tiotal sitter jäkligt hårt. Men jag har som mål att bli av med de två sista rackarna tills nyårsafton. SÅ att jag får börja det nya året med ett nytt tiotal. Sååååå UNDERBART!!!!! Å det bästa av allt är att det blir bara bättre å bättre :0)

I måndags var jag på mitt livs första julbord som GBP opad och jag måste erkänna att jag var lite nervös innan. Men det gick kanon bra! Jag tog bara det göttaste, lax, ½ potatis, 1 skiva skinka, 1 skiva rostbiff och en ägghalva med räk klet på. Fick inte i mej allt men kände mej jätte nöjd. Vid efterrätts bordet blev det 2 salta kex med någon smarrig ost och en ½ snöboll, men den smakade bara fett och sött så den fick vara. Vi satt och tjattrade och hade jätte trevligt så jag han bli hungrig tills jag kom hem. Hi hi hi förut hade man varit stånkmätt. Men nu kände jag mej nöjd och jätte glad. Det är en sådan otrolig lättnad att slippa vara sugen på allt som finns, slippa det dåliga samvetet för att man har stoppat i sig något "onödigt" och man måste börja om. Nu stoppar jag visserligen inte i mej något onödigt :0) Verkligen SINNESFRID!!!! Har kunnat hänga in lite av de förut försmå jeansen som jag hade vikit in i försmå garderoben :0) Känns sååå ofattbart härligt.

I morgon är det hela 7 veckor sedan jag opades, jäklar va fort det har gått! Har sedan op gått ner 8.9kg Woohoo!!

2 kommentarer:

  1. Vad roligt för dig!
    Stor kram och god Jul från Annica på nyckelpigan

    SvaraRadera
  2. Å, god jul till dej underbaraste Annica ❤

    SvaraRadera