söndag 30 december 2012

Om 27 timmar så är det år 2013

Känns så skönt att snart vara på rätt sida av nyår! Det går mot härliga våren :0) Jag gillar INTE detta snöblasket och denna förbannade is!!!! MORRRRR!!! I lördags morse ställde jag klockan tidigt  för att kunna gå till jobbet och jag jobbade 8-22 så 1 timmes härlig promenad till jobbet. När jag tittar ut så ser jag att det har kommit 1 dm snö, ja ja det är väll inte hela världen tänkte jag och drog på mej kläderna och på med reflexvästen. När jag hade gått några kilometer så kände jag att snön blev tung och det hade gått från lätt härlig puder snö till jävla kramsnö. Efter ytterligare några kilometer så började det regna. Så jag blev ganska idiotförklarad när jag kom in på jobbet som en dränkt katt. :0) Men själv va jag mycket nöjd!! Tyvärr kunde jag inte gå hem för då var det blank is på vägarna.
Nu har det regnat i 2 dagar och det är fortfarande is på vägarna men 1-2 dagars regnande till så borde det vara isfritt på vägarna. Knallade ner till en av grannarna och det va härligt att kunna ta ut stegen och slippa gå som en jäkla gammel Agda 87 år, livrädd för att ramla. Snälla våren kom till oss fort som ögat eller så får det vräka ner snö så att det blir bra gå yta som är plogad och sandad.

Jag ser verkligen fram mot år 2013, det känns som att det kommer bli ett riktigt bra år, kanske det bästa hittils. I vår behöver jag inte gömma mej i bylsiga mysbrallor utan kan ta på mej snygga kläder men snygga accesoarer. I sommar kan jag stolt sprätta omkring på badstranden i bikini utan att barn och tonåringar stirrar på mej, då kan jag njuta av att vara på stranden och mysa med barnen och njuuuuuta. Å lilla Ida börjar skolan, herre gud vad hon längtar!!!! Tyvärr får hon inga kompisar från dagis med sig men hon är så tuff och framåt så det är nog ingen som helst fara! Och förhoppningsvis får hon börja spela innebandy (precis som brorsan, hon vill göra samma som honom) och så håller vi tummarna att hon får plats i konståkningsgruppen. Har två vänner som står i kö för en GBP op, som kommer att opas under år 2013 och det ska bli så otroligt spännande att följa deras förvandling!! Hoppas verkligen att de har turen att må lika bra som jag gör och att jag kan vara lika bra stöd till dom som min goa vän K har varit  för mej!!!! Ska bli spännande att få se vad jag väger på min 1års dag som opad den 1 november 2013 och hur jag ser ut, hur min kropp ser ut! Hoppas att Jocke får ett jobb också under 2013 för det är riktigt jobbigt ekonomiskt just nu, jag längtar efter att få börja träna på Friskis & Svettis men det finns det inte ekonomiskt utrymme för just nu och han har blivit riktigt butter och det är väll inte konstigt när han får nej efter nej på jobb som han söker, även sånt som han har jobbat med i 10-15 år kommer han inte ens på intervjuv! Stackarn <3 Känns lite osäkert på mitt jobb också! 2 barn slutar och det kändes verkligen när vi lade vårt februari schema och i nuläget så är det inga nya barn eller ungdomar på väg in. Kan ev bli så att vi inte får ihop vår arbetstid på arbetsplatsen utan blir tvungna att ligga tillgängliga på andra arbetsplatser och det känns lite så där. men jag har ju några gruppbostäder som jag trivdes välldigt bra på som jag skulle kunna tänka mej att jobba extra på! Ja ja det löser sig! Ingen idé att tro det värsta!!

Neej possitivt tänkande!!!!! Allt löser sig år 2013 På återseende :0)

2 kommentarer:

  1. Mikaela! Ang Friskis....Vet du om att HÖ Kommun höjt beloppet för träning från 500 t 1000 kr på ett år nu? Kolla in deras hemsida!! Man kan tom utnyttja det på Kusten o deras 10-kort! :)) Anne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nämen dra på trissor!!!! Är det sant!! Fasen va härligt!!!! You made my day <3 tusen tack!!!!
      Tjohooo! Mot beach 2013 :0)

      Radera