lördag 22 december 2012

Nu börjar förvandlingen kännas

Vågen står drypstill 6 dagar av 7, men en dag i veckan tar den ett skutt :0) Blir lika nervös varje vecka.... Shitt kommer den stanna nu??? Blir det en platå NU?? Men hittils så har jag gått ner 18.7kg och jag har 2 envisa ynka hekto kvar tills vågen visar att min vikt börjar med siffran 8 och jag får välkomna det ljuva 80 talet :0). Har stått still i 6 dagar men det kommer väll, har som mål attväga 89.9kg på nyårsafton och två hekto borde jag väll klara på en vecka.... eller. Skit det samma, jag känner att jag krymper i omkrets och brallorna blir större och det är väll det som är det viktigaste. Känner även att det blir roligare och roligare med kläder och att piffa till sig. Jag som de senaste 10 åren har varit fast i mysbralle träsket, har äntligen kunnat hänga in det översta lagret av mina "snygga för små kläder" och jag har nu lika många jeans som passar i garderoben som jag har mysbrallor i garderoben. STORT framsteg. I torsdags fick jag ett bevis på att jag verkligen är på rätt väg. Det var handbolls turnering på Hampus skola och vi föräldrar var välkomna att komma och hejja. Detta hade innan op och flyt varit fruktansvärt att behöva gå dit och visa upp sig. men nu infann sig en helt ny känsla.... Ja! Va kul!! Klart vi ska gå dit och hejja på Hampus lag och flickvänns lag förståss <3 Jag kände att det va kul att fixa håret, jag gled i ett par snygga jeans som satt som ett smäck, målade på lite nagellack och jag sminkade mej sen drog vi i väg. Å jag kände mej för första gången på år å dar bekväm, kände mej lika fin som de andra mammorna som va där. Vilken härlig kännsla. Å det allra bästa är att det blir bara bättre å bättre...... Inte länge kvar till jag når -20.0 kg. Bara 1.3 kg. Kan inte fatta. Det är såååå otroligt skönt att slippa det eviga dåliga samvetet för att man ätit fel och den eviga stressen och besvikelsen på att jag MÅSTE verkligen börja banta på måndag, dret, vilken diet ska jag testa denna gången SUCK!! ALDRIG mer. Nu verkligen njuter jag av maten.

                               NYÅRS LÖFTEN FÖR 2013

* Jag ska dricka lite mera vin i sommar

* Jag ska jobba mindre

* Jag ska stressa mindre

* Jag ska äta god mat

* Jag ska fortsätta träna

* Jag ska vara mer tacksam för det liv jag har <3


Dessa nyårslöften blir nog inte så svåra att hålla och det känns bra! No more dåligt samvete, no more misslyckad känsla. Sweeeeet!
Detta kommer bli första julen som jag inte går upp i vikt! 

Bara några dagar kvar tills det är nyårsafton å sen ÄNTLIGEN går det mot våren :0) Å vad jag längtar!!!! Ska bli så otroligt skönt att kunna gå utan att rammla och bryta i hjäl sig utan kunna gå med långa snabba steg och kunna cyckla till jobbet. Sköööönt!!!!

            <3<3God Jul & Gott Nytt 2013 alla <3<3

2 kommentarer:

  1. Halloj!

    Kul att det går bra för dig och det låter som att du mår bra.I fredags var jag i Torsby och fick ett JA till operation så nu är det bara att vänta och INTE gå upp mer i vikt...
    Ha en riktigt god jul!
    //Susanne

    SvaraRadera
  2. Men å va glad jag blir Susanne :0)
    Önskar dej en God jul och ett smalt nytt år!

    SvaraRadera