lördag 4 maj 2013

Det går upp å det går ner :0/

Kändes verkligen som nu fick vi äntligen lite medvind men tjoff så kom ett samtal från sambon att min bil har gått sönder :0( Den hade tvär dött ca 1 mil hemifrån, som tur va så hade jag jobb bilen så vi kunde kicka i gång den med start kablar, några minuter senare så fick jag yttligare ett sms att bilen dött igen bara några km hemifrån IGEN! Suck!!!!! Vad kommer detta att kosta?????? Förbannade skiiiit!!!
Eftersom bil jäveln pajjat så fick jag ta cykeln och åka och veckohandla GGAAAAAHHHHH!!!! Många uppförsbackar till affären! Tur att vi inte har allt för mycke pengar men det blev tungt som faasen ändå. Proppfull cykelkorg och stora ryggsäcken full i fil, mjölk, bröd, köttfärs mm. Nu när jag har börjat cykla vart jag än ska så har jag stått still i vikt (alltid sugit innan det vänder) så denna veckan så blir det ynka -0.2kg. Detta har visserligen gjort att det inte är lika lockande att väga sig 2 gånger om dagen vilket är positivt. I dag fick jag t.o.m med sambon ut på en promenad ner till centrum för att köpa lördags mys. KORS I TAKET!!!!! Själv hade jag redan varit på 3.5 km promenad med tung rullstol på jobbet och cyklat hem de 5 km jag har till jobbet. SKÖÖÖÖNT!!!!


2 kommentarer:

  1. Hej! Nu är det jag som tjatar igen...har nu fått tid för dietistdag i Torsby, vad händer då? Vägs man in nu också? Ska man ta prover inför besöket?

    Det är kul att läsa att det går bra för dig efter operationen!

    //Susanne :)

    SvaraRadera
  2. Hej Susanne!
    Jag skrev ett jätte långt svar till dej men det gick inte att publicera :0(
    Jag är nästan säker på att det ska tas blodprov innan dietist kursen sist av allt så får man några minuter med Ann-Marie som är Obesitas sköterska (hon som ringer till dej med op tiden) där du får veta provresultaten. Tror även du vägs där. Jag gick upp några kilo mellan dietist kursen och flyt starten, men det va ingen som sa något om det. När det är dags att börja flyta så får du en röd lapp hemskickad som du ska skriva i start vikten dagen innan flyt.
    Du får tjata hur mycke du vill!!! Det är bara kul

    SvaraRadera