söndag 19 maj 2013

ÄNTLIGEN har vi fått smaka på värmen!

Sommaren kom verkligen på en dag! ÄNTLIGEN!!!! De senaste dagarna så har det varit helt ljuvligt att känna att det är en skön temperatur när jag går ut :0)

Denna veckan har Jocke börjat jobba på allvar och han trivs hur bra som helst!!! Så nu har jag en mycket nöjd hane hemma :0) Han får hur mycket beröm som helst :0)
Jag varit ute med jobbet :0) och provad att dricka, det var en ny upplevelse. Jag var lika billig i drift som innan (dricker jätte sällan) och när jag bad hanen ta ut pengar som jag skulle ha med mej på kvällen så frågade han hur mycket vill du ha, då frågade jag honom Hur sent vill du att jag kommer hem? Med ett leende ger han mej 500kr (hade lätt nöjt mej med 200kr) då log jag och sa Ses i morgon då. Jag brände hela 151kr hi hi hi. När vi kom hem till den vi skulle samlas på så bjöds det på jätte god bål och hon som satt bredvid mej satt hela tiden och fyllde upp mitt glas med vin. Sen drog vi in till Pitchers och där åt vi god mat. Jag åt grillade kamben, pommes som jag gav bort till mina arbetskompisar, coleslaw med alldeles för mycket majonäs och grönsallad. Kände mej riktigt sleten när jag kom hem kl 24.00.
Dagen efter höll det ta mej tusan i sig. Kände mej helt suddig i ögonen, så jag ska inte festa till det något mer, det är ju bara jobbigt. ett eller två glas vin till maten räcker gott och väl URK!!!!!! Bakis, det va det längesen jag var!!!! Fasen, dagen efter personal festen så va det Vår Ruset, URK! tur att jag inte ska springa. Ida skulle vara på dagis i 2 timmar för det var Förskolans dag, då passade jag på att dra hem till Lollo och scrappade lite. Trevligt :0) Vi bestämde att vi skulle ta bussen in redan 16.00 för att äta lite god mat innan vi mötte upp de andra tjejerna i laget. Vi gick till Harrys och jag åt en halv Cessar sallad och den va riktigt smarrig! Fick med andra halvan i en doggy bag. Sen gick vi och mötte upp de andra tjejerna. Det va över 9.000st kvinnor som deltog i årets Vår Ruset! Vädret var helt underbart!!! Som en riktig sommar dag. Loppet va nätta 5 km och när vi kom i mål så kändes det som Jaha, det va det dä :0/ Jag har ju 5 km till jobbet så det va ju som en piss i viken. Vi gick sedan och hämtade ut picknick korgen som var proppfull i godsaker so lax, bröd, juice, kalkon ost, choklad, riskake chips mm. MUMMA! När vi ätit upp så sa jag till Lollo att detta va ju inte jobbigt, ska vi gå hem? Hon är lika tokig som jag så hon sa ja! Det är 1 mil hem, men vi knallade på så vi va inte hemma för än strax efter 23.00. När jag landade hemma i soffan så var jag lite trött i benen :0) Alla i mitt hus låg och sov så sött. Packade upp resterna av cesar salladen och den var fortfarande lika god.

Denna vecka så har jag gått och cyklat 7.1 mil och bränt 3118 kcal.
Ska börja föra in vad jag äter för att se hur mycket protein jag får i mej. Har hittat två stycken appar varav den ena kan synkas med runkeeper och den ger en helhets bild. Det verkar som förbränningen har kommit i gång rejält för jag är mycket hungrigare än vad jag har varit innan! Känns även att kläderna sitter lite lösare än för två veckor sedan! Så det börjar bli dags för yttligare ett garderobs rens. Nu börjar det tryta lite på sommar kläderna. Är nog dags att dra i hop gänget och ha klädbytar party! Tur skatten kommer så att jag även kan köpa några nya plagg! Något som jag verkligen behöver är nya bh ar!!! Herre jösses de har bara tvär försvunnit sista 2 veckorna!!!!!! Kommer kännas konstigt men väldigt härligt att våga gå in i en vanlig klädaffär och kunna kolla bland de vanliga storlekarna. :0)

Har börjat längta till gymmet riktigt ordentligt! I dag fick jag en liten aha upplevelse. Jag har ju alltid gillat Friskis & svettis just för att det är valigt folk där, tjocka, smala, fula, snygga, långa, korta osv. Men har ju alltid känt mej lockad att testa att träna på KMTI och i dag kände jag att NU skulle jag faktiskt våga gå in på KMTI för så trygg och bekväm känner jag mej i min kropp. KMTI har byggt ett stort nytt gym där det även finns en cafeteria del med fräscha sallader som kan ätas efter gymmet. Har fått för mej att det finns större tränings utbud än vad friskis har. Bara vi har fixat bilen så ska jag dra dit och be att få kolla runt! Eller om jag cyklar in, nån dag när det är fint väder.

DET ÄR RIKTIGT NAJS ATT VARA JAG JUST NU:0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar