söndag 12 maj 2013

Tid för efter tanke!

TACK och lov för att jag har vänner som ger mej en bitchslap och tar ner mej på jorden!!!!!
En klok vän till mej sa följande- Va anledningen till op bara att du ville bli smal? Neej, den största anledningen va att jag skulle orka busa och härja med mina barn så som jag vill och för att jag vill vara en förebild för Ida, en förebild som inte bantar med olika dieter och som trivs med sin kropp. Jag vill skydda henne så länge jag bara kan från vikthetsen (visserligen är hon smal som ett streck, men ändå) hon blir nog tyvärr varse om den tids nog!
Skulle det vara så fruktansvärt hemskt OM viktminskningen skulle ta slut i dag? Eh, neej det skulle det nog inte! NU orkar jag ju busa och röjja med barnen och jag känner mej relativt nöjd med min kropp och jag njuter av att känna hur stark och uthållig min kropp är! Så nej det skulle inte vara någon världs katastrof om det tog slut här och nu.
Så igår bestämde jag mej! Jag har gjort slut med min våg! Jag tog ur batterierna och slängde dem! Nu får vågen stå i skamvrån för dåligt uppförande OCH för att jag har bestämt att vågen ska INTE få styra mitt liv eller hur jag mår!!!!!! Den 27 varje månad får den komma fram. Jocke får gömma batterierna månadens andra dagar!!!! SÅ DÄ SÅ! Å ta mej tusan det känns jäkligt bra :0) Känner mej fri!
Nu ska jag i stället njuta av livet och vara här och nu! Inte gå och gräma mej över de där 6-11 kilona som jag tycker att jag har kvar!!!!! JAG har faktiskt gått ner över 32 kilo och det känner jag mej fruktansvärt stolt över och det tänker jag njuta av!!!! Jag känner mej jätte nöjd över resultaten som jag har lyckats med! Både fysiskt och psykiskt! Den sinnesfrid som jag har nu har jag ALDRIG haft! Känns sååå otroligt skönt att känna sig trygg i sig själv som jag gör nu! Jag verkligen ÄLSKAR mitt liv just nu!
Mina barn är är hur gosiga som helst och duktiga och friska,
Ida ska börja i skolan i höst och det ska bli JÄTTE kul!!!
Jocke har fått sommarjobb där han verkligen vill vara,
Jag har ett jobb som jag älskar med världens bästa arbetskompisar
Vi bor i ett fint hus och har underbara grannar.

Jag ska vara tacksam för det jag har och inte må dåligt över det jag inte har!

På onsdag så ska jag ut med jobbarkompisana och det ska bli jätte kul! Det behöver vi eftersom vi är lite slitna hela gruppen. Jag fick en hel kasse med snygga kläder av min kloka vän Kristina så hon löste klädproblemet vad jag ska ha på mej då :0)
Dagen efter så är det dags för Vår Ruset och det ska bli jätte fint väder (hoppas verkligen att det stämmer) vi har dragit i hop ett lag med 8 motionsglada tjejer, så det blir pickninck korg efter loppet. Har satt upp några lopp som jag ska delta i minst en gång!

Vår Ruset (det kan jag vara med i varje år)
Karlstad Stadslopp (kan jag göra varje år)
Lady Lunken (kan jag göra varje år)
Vansbro simningen
Midnatts loppet
Tjej vättern
Sen har jag även hittat en triatlon tävling som jag tror går i Göteborg - 2.5 mil cykel
                                                                                                         2.5 km löpning
                                                                                                         200 m simning
Känns som ett bra första triatlon tävling. Har inga planer på vinna, utan bara kul att vara med :=)

I dag mätte jag mej och jag har sedan 27 september tappat 198.5 cm från min kropp, det är ju helt ofattbart! Nu ska jag inte mäta mej för än den 27 september i höst när jag firar 1 år sedan flyt :0)

2 kommentarer:

  1. Det var en riktigt klok vän vill jag säga och vad skönt att "slänga" ut vågen. Jag känner mig också nöjd nu egentligen och man stirrar sig bara blind på de där siffrorna. Kanske gör jag som du och låter vågen vila.... Kram

    SvaraRadera
  2. Ja hon är en riktigt klok vän hon <3 Första dagarna utan vägning var riktigt jobbiga, kändes verkligen som avgiftning ;0) Men i dag är det 8 dagar sedan och det känns bättre och bättre!! Men visst fasen är jag nyfiken på vad vågen har att säga! MEN jag har bestämt mej för att bara väga mej den 27 varje månad och det känns kanon bra!

    SvaraRadera