måndag 29 april 2013

Nerförsbacke TJOHOOOOO!!!!

Så mycke roligt som jag har vågat göra och fått uppleva under detta årets första månader , har jag banne mej inte gjort på ..... ja någonsin på så kort tid! Nu verkligen omfamnar jag allt vad livet har att erbjuda!! Känner mej inte längre begränsad av min vikt eller vad jag tror att andra ska tycka, i stället så njuter jag av livet till 100% Som ex Gör om mej utlottningen. Att jag vågade anmäla mitt intresse dit kändes kanon. Det hade jag ALDRIG vågat innan op. Jag och Jocke åkte till Buster cup i mora, visst det hade jag vågat innan op, men jag skulle inte ha njutit utan känt mej obekväm pga av min vikt! Men nu så njöt jag till 200%, det va såååå kul och jätte spännande. Behövde inte må dåligt över att jag va tjockast för det va jag INTE! Jag och Jocke fick vara ensamma och bara det kändes så lyxigt för det har vi inte varit på 11 år. förra helgen så drog jag och tre tjej kompisar (varav 2 jag inte kände så väl, mer Lollos kompisar) drog till Borås och bodde på hotell för att fira att jag och Lollo, båda gick ut Undersköterske utbildningen med MVG i ALLA ämnen. Vi åkte sedan ner till Ullared. Hela resan var heeeeelt UNDERBAR!! Vi hade så galet kul så herre jösses. Vi kunde gå omkring i trosor och bh. En av de tjejerna som jag inte känt så länge har också gjort en GBP op ca 10 mån före mej, vilket va jätte kul!! Köpte bla en tröja och lite nya trosor i strl M vilket kändes helt bisarrt!! Det som gjorde det ännu mer bisarrt var att tröjan satt jätte bra, till gränsen på lite för stor och trosorna va lite för stora CHOCK!!!! Kan inte fatta det! I dag så har jag gått ner 33.1kg vilket är helt underbart!!!! Snart har jag ta mej tusan mellanrum mellan låren = ALDRIG mer cyckelbyxor under kjolar eller klänningar!!!!! Me soooooo frekin happy!!!!

Men det som gör mej nästan mer happy är att Jocke ska få börja jobba på Stora Enso över sommaren och han får börja redan 10 maj!!!!! Är så jävla glad så jag gråter!!!! Äntligen! Även om det bara är till 5 augusti så är det ju ändå nästan 4 månader!!! TJOHOOOOO!!!!! Äntligen så får vi tillbaka rutiner på matsedlar och vecko handling mm. Ska bli sååå galet skönt att komma i kapp och det ska bli en stor lättnad att slippa känna att jag MÅSTE ut och jobba extra som massör. ÄNTLIGEN kan vi göra massa roliga saker med barnen bara kulorna rullar in. I höst så ska jag, Jocke och Hampus (Ida får vara hos farmor och farfar på spa vistelse och bli bortskämd) åka till Ullared och hyra stuga och inhandla höst och vinter kläder till barnen. Jocke behöver uppdatera sin garderob (oh sweeet lord, det va läääänge sedan han gjorde) och jag har väll förhoppningsvis tappat ett par kilo till och har för hoppningsvis fått välkomna det ljuva 60 talet och då behöver jag fylla på min garderob. Behöver fylla på accesoarerna, nu när jag ska ur mysbralle träsket som hittils faktiskt har gått förvånansvärt bra!! När jag visade Hampus vad jag köpt i Ullared, ett lime grönt döskalle armband (som jag ångrar att jag inte köpte fler) och en svart scarf med bruna och grå döskallar på, så sa Hampus Du börjar ju bli riktigt frän mamma <3 <3 <3 <3 Godingen! Jag har ju inte som mål att bli en MILF, men lite frän och snygg vill jag ju vara :0)

Ska försöka att växla upp när det gäller att göra situps, för nu börjar sommaren närma sej! Inte för att jag ska gå med korta toppar och visa magen utan för att hjälpa huden att dra i hop sig lite extra. Jag har inte något häng alls men det kanske beror på att jag fortfarande fyller utt den hud jag har. Skämt å sido, så har huden dragit i hop sig fantastiskt bra vilket är över all förväntan :0)

I sommar ska jag försöka anordna en återträff med alla som gick i min dietist utbildning! För jag är så nyfiken på hur alla mår och hur alla ser ut!! Det är bara Jörgen från gruppen som jag träffar på när jag är inne på Stadium och jag vill även träffa alla andra :0)

Känns som att denna sommar kommer bli den bästa i raden av många!!!!


3 kommentarer: