torsdag 4 april 2013

Alldeles strax så är det 6 månader sedan min op!

Herre jösses så fort det går!!!
I dag har jag varit nere på Vårdcentralen och tagit blodprov och lämnat kissprov inför mitt 6 månaders kontroll den 11 april. Det blir ju några dagar innan mitt riktiga 6 månaders dag men det gör ju inget!
Dessa 6 månader har gått helt otroligt snabbt men samtidigt så känns det som att det va jätte längesedan som jag opererades för på något knasigt sätt så känns det som att så här har jag levt jätte länge, med att äta och träna som jag gör nu! Kanske inne i mitt huvud har jag velat leva precis så som jag gör nu! Jag har ju alltid varit den där tjockisen som älskar att läsa tidningen Fitness (helst samtidigt som jag svullat godis, kakor eller chips) och lite avundats de vältränade tjejerna i tidningarna som är sååå snygga. Jag ville så gärna bli som dom och nu äntligen så är jag en bra bit på väg!!! På dessa 6 månader så har jag gått ner 30 kg och jag är MYCKET gladare och trivs med mej själv! Denna operation har äntligen fått mej att kunna ha en normal relation till mat. Förut så va det mer ju mer dessto bättre oavsett om det va mat eller snacks. Men nu äter jag för att kroppen behöver tankas på och jag njuter av maten på ett helt annat sätt. Förut sa ofta Jocke till mej Hann du känna vad det smakade eller Du äter ju inte kinapuffar, du inhalerar dom. Inte direkt normalt. Därför va det sååå otroligt skönt att under det året som jag stod i kö för op så läste jag så ofta inne på viktop.se flera stycken berättelser som va som om jag hade skrivit dem. Mina ord, mina känslor, mina tankar! Det blev som en bekräftelse på att jag är inte ensam. Men det va då och detta är nu. Den 11 april så kommer min kirurg Stephan Axer att ringa och det ska bli jätte spännande att se om alla mina värden ligger bra och vad han har att säga.  Känns lite synd att det sedan om 6 månader när det är dags för 1 års kontroll så är det min husläkare som jag ska gå till, visserligen så är Torsbys jobb klart men det känns ändå vemodigt! Men det ska bli kul att se min husläkares min och det ska bli spännande att se hur mycket jag har gått ner tills den 1 november då jag firar 1 år som opad :0) Nu har min platå hållt i sig i 2 veckor och jag har tom gått upp 1 kg men det är inget ovanligt! Kroppen behöver väll återhämta sig den har ju gått ner varje vecka i 27 veckor och jag har gått ner i genomsnitt på 1.11kg/vecka vilet jag känner mej jätte nöjd med!

På torsdag nästa vecka så är det visst möte ang scheman på jockes jobb, håller tummarna att han får veta något datum då. Man vill ju liksom förbereda sig för den månaden som han börjar jobba eftersom då får han ju ingen a-kassa eftersom han jobbar och eftersom han är timmis så kommer lönen månaden efter. Det blir lite intressant, men det ska bli sååå skönt så allt kan återgå till det normala :0)

Skönt när man har lite fel i bland! Sötaste Annepanne rättade mej att den nya lönen ska inte vara satt för än i maj :0) I dag är jag inte bitter!! Bara gatlycktan som irriterar hi hi.

Just nu längtar jag tills vi ska åka upp till Mora på Buster cup det ska bli jätte kul!!!!
Ida ska ju då vara på farmor och farfar spa. Men hon är inte riktigt nöjd med detta. I går när vi pratade om detta så sa hon: Du vet mamma när jag är hos farmor och farfar, då längtar jag jätte mycket efter dej mamma. Men när jag är hos Monika (Jockes moster) då längtar jag inte alls efter dej mamma och det är ju jätte bra! <3<3Gofisen hon är <3<3

I går så åkte jag och min mor och köpte paket till Hampus som fyller 11 år på lördag! Det blev ett par blå chinos (hoppas det är rätt blå) och en röd piké tröja, 4 st kalsonger. Just nu är det välldigt viktigt med kläder vilket är skit kul tycker jag och chinos är just nu det bästa man kan ha!

Nu har min evige bantar kompis äntligen fått op datum och hon fick börja flyta direkt!!!! Åååå så spännande :0)
Hoppas att det går lika bra som det har gjort för mej! Önskar att hon får må lika bra som jag har gjort hela tiden och att det går lika lätt för henne :0)

Näpp nu ropar sängen att det är dags att sussa.......... nähä! Soffan och tvn ropade visst högre :0)

2 kommentarer:

  1. Ja just det snart är det ju 6 månaders besök :) tiden rusar verkligen iväg... Kram

    SvaraRadera
  2. Jaaa! Jag kan inte riktigt fatta att det gått så fort!!!! Samtidigt känns mitt tjockis svullande liv otroligt låååångt bort!!!! Men jag blev godkänd och mina värden såg kanon bra ut! Så det är bara att köra på :0)

    Stoooor kram Marie-Louice

    SvaraRadera