måndag 25 februari 2013

Har varit lite lat förra veckan

Förra veckan å i dag också så har jag varit riktigt lat! Har inte varit i väg till gymmet en enda gång! Varför för att min kollega som jag brukar gå med har varit sjuk..... det är ju verkligen världens sämsta ursäkt för jag har ju varit frisk men jag har känt mej sliten och jag tror att det är mycket tankar som snurrar i mitt huvud när det gäller jobbet och det tär på mej att hanen är arbetslös och jag ska jobba heltid + med min bisyssla som massör. Droppen blev när jag på jobbet i lördags skickade ett sms med att han hade fått fortkörningsböter (han hade pratat om att det blixtrade till i en kamera men att det tog nog bilen bredvid) och den nätta summan var 2.400kr!!!! Hade jag inte varit på jobbet så hade jag nog suttit inne för mord :0(
Som om vi inte hade det nog jobbigt ekonomiskt GRRRRR!!!!
Men jag försöker att inte tänka på allt som försöker snurra i mitt huvud och försöker fokusera på bra och roliga saker som i morse gjorde jag en ny upptäckt! Shit, min mage börjar bli sladdrig som en tom påse eller som en platt kudde, fuck! Nu gäller det att ta tag i att göra situps!!! Men en rolig upptäckt är MINA RYGGVALKAR ÄR HÄR MED ETT MINNE BLOTT :0) Whoop Whoop! Satan i gatan va glad jag blidde :0)

I går pajade vår digital box= ina tv kanalen!!!! Oh my gooood!!!! Min familj och främst jag (har jag hört) är tv missbrukare! Men jag pratade med en kanon trevlig tjej på Telia så vi ska få en ny box. Vi har bara haft den kraschade boxen sedan nov 2011 vilket bara är 1år å 3 mån :0( Men det blev en tidig kväll. Jag och sambon skrattade å sade i munnen på varandra Å nej, nu måste vi ju prata med varandra :0) ha ha ha!
Vi som annars aldrig brukar hinna prata med varandra.

Nu har jag skickat efter ett nytt proteinpulver som jag ska testa med Stevia som sötning, i smaken choklad/hallon. Var ju tvungen att bryta upp mitt skåp på jobbet (hade ett litet lås som kärvade) hade ett svagt minne att jag hade en påse med Charlotte Perellis proteinpulver av smaken jordgubb som är kanon gott! Men när jag äntligen fick up låset och hoppade av glädje när jag såg påsen..... ända tills jag kollade på förpackningen och såg att den hade mars 2012 som bäst före datum. SUCK! Jaja, det finns mer på affären. Hoppas det nya pulvret kommer i morgon! Perfekt som mellis eller som frulle nr 1 och efter träning.

I dag fick vi ändå se en liten ljusstrimma i den annars mörka tunneln när det gäller jobbletande för sambon!
De ringde från återvinningscentralen och frågade om han ville börja jobba från 1 april? De andra i arbetslaget ska trycka på ordentligt till cheferna och i så fall får han mellan 1 april till november!!!!!!
Jösses jag började nästan gråta av glädje och lättnad!!!!! När Jocke börjar jobba så får vi 10.000-11.000kr mer VARJE månaden!!! Och vi som börjar komma i fas redan nu :0) Detta kommer att bli världens bästa år känns det som!!!! SLippa vända på varje krona OCH slippa gå runt och må dåligt över min vikt!!!

I söndags så va det dags att agera mat tant och servera frulle till hungriga hockey killar :0) Vid sådana tillfällen så har det alltid varit lite ångest laddat att vara tjockaste mamman i hockeyn (hjärnspökendelux) som bara går i mysbrallor. Men denna gången sprätte jag runt i tajta jeans och en tajt jumper och ägnade inte en tanke på att jag är lite rund :0) Sååååå otroligt skönt!!!! Jag kände mej bara glad och avslappnad! Det va extra roligt eftersom jag fick stå med en av de trevligaste mammorna <3 Sen kom de med massor av mat som hade blivit kvar sedan gårdagens middag som vi fick ta hur mycke vi ville. Kalas bra eftersom det var grillade kycklingfiléer :0) Så Berit tog det hon ville ha så tog jag resten! Samma med mjölk som de inte fick lämna tillbaka. Så jag kom hem med 4.5 liter mjölk och 6kg kycklingfilé :0) MUMMA!

Både i går och i dag så har det VERKLIGEN varit ett strålande härligt vår väder! Med takdropp och plussgrader :0) Snön börjar ÄNTLIGEN smälta bort på vägarna WOOOHHOOO!!!! Snart kan jag verkligen ta ut mej och gå fort som satan till jobbet så jag verkligen tar ut mej och om någon månad så kan jag nog även dra fram cyckeln! Hoppas bara att det håller i sig och att det inte blir fler bakslag med snö och förbannat slask.

Jag har hittat en ny musli favorit
Den är kanon god och jag brukar ta lite kvarg med lite sötningsmedel och en gnutta vaniljpulver eftersom jag tokdumpar på 0.5% vaniljyoughurt :0) Inget tillsatt socker och tydligen så rekommenderas den på flera sjukhus som opererar GBP patienter.

Denna helg har gått i kalasets tecken då vår söta Ida fyllt 6 år och det var kalas i dagarna två.
På lördag så va det barnkalas då det mumsades på Pinociotårta, stooora chokladbollar och sambons kanelbullar. Han bakade 80 kanelbullar i torsdags och i dag 4 dagar senare så finns endast en påse med 6 bullar kvar. Barnen satt alla tillsammans sen fick tallrikarna stå kvar så att de kunde komma och fylla på blodsockret när de ville. Detta resulterade i en hög sockerspeedade barn som bara skrattade och studsade omkring :0) Men alla var väldigt nöjda. Dagen efter så kom släkten. Så då va det överstökat och det dröjer 5 veckor tills nästa barnkalas. Men då är det Hampus som fyller 11 år. Shit vad åren går. Tur att inte jag blir äldre hi hi hi hi!

Kollade hur många semester dagar som jag har och banne mej jag kan ta 7½ veckas semester i sommar. Åååååå va härligt det ska bli. Skiter i om det är bra väder eller ej! För gött ska de bli. Men det som vi har närmast att se fram emot är vår tripp till Åmåsgården i Mora då det är Buster cup och jag och sambon ska mysa i det lilla timmer stugan för två som vi hyrt :0)

Vikten denna vecka går stadigt neråt tot -26.5kg :0) Så om 2.4 kg får jag välkomna det ljuva 70talet och vikten börjar på siffran 7. Borde nå dit om ca 3 veckor. Fattar det inte riktigt! Det är ju inte så jäkla långt kvar! Har satt som målvikt någonstans mellan 65-70kg. Max 70kg och inte under 65kg och 70kg är ju fasen inom räckhåll. Helt ofattbart!!!!!!
Ska bli skönt när jag börjar närma mej 70.0kg för då kan jag börja bygga muskler å riktigt fulträna med skit tunga och korta rep 6x4 :0) För att riktigt tajta till och forma kroppen. Har blivit helt insnöad på att läsa fitnessbloggar och min favvo just nu är www.millansandberg.myshowroom.se min favorit. Fastnade för hennes blogg eftersom hon verkar jordnära och för att hon har barn. Inte 19år ytlig och kan bo på gymmet, de går bort :0) Millans blogg är jätte inspirerande att läsa :0)

Nej nu ska jag snart slänga de sportlovslediga barnen i säng :0)


5 kommentarer:

  1. Vad bra det går för er, skönt att läsa!

    Mina favoritbloggar är olga och lofsan! Båda mammor och utbildade pt.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Men du....hur gör du för att stoppa viktminskningen? Annepanne CH

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset på bloggar 113 :0)

    För de allra flesta så stannar viktminskningen när kroppen själv hittar sin trivselvikt. Men för en liten promille av alla GBP opade så hittar inte kroppen sin trivselvikt utan kilona fortsätter att rinna av. Läkarna vet inte varför det är så. OM nu detta skulle hända mej så får jag försöka att äta kaloritätare mellisar och även kaloritätare måltider samt tätare mellan måltiderna. Vad jag klarar utan att dumpa. För att inte bli för benig så ska jag börja bygga muskler (inte bodybilders style) men så att jag får lite synliga muskler. Muskler bränner visserligen mer fett men de väger mer än fett. Men jag tror inte att det är någon fara att min viktminskning inte stannar men man vet ju inte så det är ju lika bra att vara förberedd :0)

    SvaraRadera
  4. Grattis till viktminskningen :) Bra jobbat! Jösses 26,5 kg minus :) Jag har gått ner 18 kg sedan 14 november men jag känner mig nöjd, har drygt 12 - 17 kg kvar beroende på vart det slutar... Kram

    SvaraRadera
  5. Riktigt bra jobbat Marie-Louise!!! Visst är det helt underbart!!!! Kul att du tittade in här hos mej :0)

    SvaraRadera