söndag 10 mars 2013

Veckan började kanon men slutade i influensa

Förra söndagen så kom jag ju äntligen i gång med träningen. En 2 timmar lång power walk i den häliga vårsolen. På tisdagen drog jag och min träningskompis till gymet och jag ska väll erkänna att det kanske blev lite mera pratat än tränat men dagen efter så hade jag träningsvärk efter sqwaten vi gjorde med hantlar, så lite tog det i alla fall. När jag tittade i spegeln i gymet så tyckte jag mej se en skillnad runt mage och lår partiet sedan jag var där för två veckor sedan :0) Känner att suget blir större och större efter gruppträningspass på Friskis & Svettis. För då tar jag ut mej riktigt ordentligt!!! Kör inte fullt ur i kommungymmet och jag vet inte om det beror på att vi tränar så sent som 21.00 (hon jag tränar med är lite folkskygg) och att jag känner lite dåligt samvete för att jag smiter från familjen. Eller om det är att jag behöver en spark i röven så att jag ska köra hårdare. Bara hanen börjar jobba så får det ta mej tusan bli ett Guldkort på Friskis & Svettis igen. Känner att jag längtar så otroligt mycket efter både spinning och skivstångs passen plus att det är lite för lite redskap nere i kommungymmet.

Tidigare i veckan så kom äntligen mitt proteinpulver som jag beställde och nu har jag hittat min optimala frulle. Eftersom magvecket är lite känsligt på morgonen så behöver jag något som är milt och mättande

1dl proteinpulver choklad/hallon
1 dl kvarg 0.1%
1 dl fil 0.5%
jordgubbar och passionsfrukt
3 msk havregryn

Mixa allt kvällen innan och ställ in det i kylskåpet över natten. På morgon mixar jag det igen sen är det bara att dricka. Super gott och jag står mej otroligt länge. Perfekt powerwalk frulle.

På måndag och tisdag så gick jag 1 timmes promenaden till jobbet. Blev en timmes promenad till under veckan. På fredag så va jag ledig och då var vi ner bjudna till grannarna på lite pizza och kortspel. Provade Icas pizzeria (ja vår Ica har en pizzeria inne i butiken) dessa pizzor kändes inte lika feta. Jag ska erkänna att jag var lite pirrig innan men det gick bra. Åt lite mindre än 1/4 del och det gick bra. Barnen lekte som bara den och Hampus var med oss vuxna och spelade kort och den ungen kan vi nog skicka till Las Vegas för han sopade banan med oss :0)
När vi kom hem så blev jag bara snorigare och snorigare. Neeej! Inte bli sjuk nu!!!
Dagen efter så va det dags att jobba 7.30-21.30. Gick upp tidigt och kände mej lite bättre. Skönt! Packade ryggsäcken full i dagens mat å mellisar och knallade i väg till jobbet. Kändes helt underbart att vårsolen sken redan 6.30 på morgonen :0)
Men ju mer klockan blev desto sämre blev jag! Började få ont i kroppen och feber, snoret rann och jag kände bara fyyy faaan. Nu fick jag det som barnen hade under sportlovet. Tur att jag har snälla arbetskamrater som kunde byta bort söndagen så slapp jag sjukanmäla mej när det är helg.

Denna vecka har jag bara gått ner 0.2kg men jag känner att vikthetsen börjar försvinna. Missförstå mej inte... jag vill gärna gå ner mer! Men går jag ner lite denna vecka så går jag oftast ner mer veckan efter. Eftersom det är mindre att ta av så går det lite saktare. Nu väger jag 81.6kg så jag har bara 1.7 kg kvar tills jag får välkomna det efterlängtade 70talet och det är mitt stora mål just nu! För då är jag ganska nära min övre målvikt som är 70.0kg. Känns helt ofattbart!!! Kan fortfarande inte fatta att detta händer mej! Att JAG har gått ner över 27 kilo! Det känns fortfarande som att jag tittar på utifrån och är avundsjuk :0) Knasigt! Och helt UNDERBART!!! Känner mej så otroligt tacksam över det liv jag har och över de människor som jag har runt omkring mej och det känns skönt att jag fort bort energitjuvarna ur mitt liv.

Nej nu ska jag lägga mej och självdö en stund i söffa så att jag snabbare blir frisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar