måndag 18 mars 2013

Ännu en härlig vår vecka

Nu blev jag ju äntligen frisk från influensan då tog det bara två dagar så fick jag nackspärr, men nu är den på väg att försvinna. Så medans dottern sitter i badet och hanen ser på hockey så får det nog bli ett arm och mage mördar pass med hantlarna! I mitten av förra veckan fick jag äntligen välkomna den underbara 70talet. SÅ nu blir det ny färg på nagellacket på mina tår:0) Har bytt färg var tionde kilo. Så i dag blir det att måla silver glittrigt :0)  Förra veckan gick jag ner hela 2.3 kilo och så mycke har jag inte gått ner sedan flytveckorna innan op!! Den enda skillnaden som jag gjort förra veckan va att jag dricker 2st proteindrinkar per dag och det jäklar eldade på viktminskningen! HAPPY HAPPY!!! I morse hade jag gått ner yttligare 0.4kg så nu är jag bara 100g i från -30.0kg!!! Helt otroligt!!!
Börjar få ont i svanskotan när jag sitter, även om jag sitter i soffan så i kväll blir det hemma träning med squat, situps och ett mördar pass med hantlar så armarna fylls med lite muskelmassa!!!
Har fått en noja som nog mest sitter inne i mitt huvud! Jag tycker att det känns läskigt att ligga på mage, på golvet för jag är rädd att kopplingarna ska gå i sönder på något vis eller att de kommer i kläm. Men det är ju faktiskt 5 månader sedan min op gjordes så det borde ju inte vara någon större fara! Ryggen behöver ju tränas också. Tänk när lilltösen i augusti börjar skolan och hanen jobbar DÅ blir det mycke egen tid eftersom jag alltid jobbar kvällen  om jag inte är ledig!!!! Den egen tiden ska spenderas på Friskis & Svettis och då jäklar behöver jag inte skynda mej :0) Det brukar vara gött lugnt i gymmet på dag tid. Bara lite pensionärer som tränar lite. För nu har jag gått ner så pass mycke så jag känner mej bekväm med att gå till stora gymmet :0)
Nu är det bara två veckor kvar tills hanen får börja jobba (om inget oförutsett händer) och det ska bli heeeeeelt löööövly!!!! Gött för honom och komma utanför vårt hus och få något att göra och sen att det kommer in 10 papp mer till vår kassa och det är hett efterlängtat!!!! Så att man inte behöver vrida och vända på varje krona varje jävla vecka! Men nu syns ljuset i tunneln och det är förbaskat skönt!!!!

Nu va det riktigt längesedan jag scrappade så det får jag nog göra någon kväll för det börjar suga i pysseltarmen!!
Köpte ju många fina papper på Scrapbookingmässan som va i början av månaden men jag behöver mer cardstock.

Nej nu är det dags att äta lite mat! Hej så länge :0)

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat med viktminskningen! Men minus 23 kg på en vecka är lite att ta i va ;)
    Vilken protein-shake använder du? Blandar du med vatten eller mjölk? Kram

    SvaraRadera
  2. Hi hi hi ops 23kg va nog att ta i :0)2.3kg ska det stå!!!
    Jag använder Dahlblads prottepulver, testade deras choklad/hallon som stevia och den är svin god! Brukar blanda i ordning den kvällen innan och då har jag i mjölk, kvarg med vaniljextrakt, ex jordgubbar och passionsfrukt och i bland slänger jag i lite havregryn. Sedan mixar jag detta. In i kylskåpet över natten. Kört i blendern innan jag dricker den till frulle. Tar en proteinshake (bara protte pulver + mjölk) Som sista kvälls mellisen.

    Kraaaam till dej Marie-Louise

    SvaraRadera