fredag 29 mars 2013

Förbannade uppförsbacke :0(

Sista vardagen innan hanen skulle börja jobba (eller trodde att han skulle få börja jobba) så frågade jag om han hade fått något schema! Hade en obehagskänsla inom mej att det på något sätt skulle skita sig, det va liksom för bra för att vara sant) Det hade han inte vilket i och för sig inte skulle vara konstigt eftersom det ofta känns som att man får schema typ dagen efter att man börjat jobba! Sa till hanen att nu åker du förbi ÅVC och kollar om de hört något. Det gjorde han! Högste chefen hade blivit pappa dagen innan och va nu pappa ledig och beslut har inte tagits än om Jocke och en till ska få börja jobba och i så fall när :0(
Den andre mannen som också skulle börja samtidigt som Jocke har fått jobb några veckor i Hammerfest. Personalen nere på ÅVC är i upplösnings tillstånd. Inte lätt för mej att lägga mitt maj schema och vår ekonomi..... SUCK!!!! Skit jobbigt ett tag till altså :0(
Jäkla tur att vi får mycke tillbaka på skatten men det hade varit skönt att komma i fas med pengarna innan.

Vikten är det också uppförsbacke med :0( Men det beror väll till viss del att jag tränat som fasen denna vecka. Gymmet 2 dagar och promenerat 3 mil denna vecka. Blir lite nojjig att jag äter för lite eller äter fel. Men då prataade jag med min goasteKristina som är min klippa här i livet. Jag börjar närma mej 6 månaders gränsen och då saktar viktnedgången ner betydligt, sen har jag inte hamnat på någon riktig platå. Det va så himla skönt att höra!!! Mina hjärn spöken har ju gått på högvarv och tankar som Jag kommer inte gå ner något mer, Äter jag för lite eller fel mat? osv osv. Tack och lov så har jag fortsatt med träningen trotts att vikten gått ner i snigel fart. Alltid annars så har jag låtit bli att träna för jag velat gå ner i vikt så fort som möjligt och att siffrorna på vågen har varit det absolut viktigaste, men så känner jag inte nu (tack och lov) Jag fick nog en liten skämmsel hicka när jag va sjuk och sedan fick nackspärr för då kunde jag inte träna på 2-3 veckor och då såg jag att min röv bliev platt och hängde, jäddhänget blev större, nej fy faan det är ju detta jag vill undvika!!!!! Jag vill ju göra allt jag kan för att INTE få så mycke överskotts hud!!!
I morse när jag ställde mej på vågen så fick jag faktiskt en lite aha upplevelse. Se här:

Denna vecka har jag bara gått ner 0.1kg MEN:
                       Vikt             Fett %   Muskel %
27 sep 2012      108.8 kg      48.8         35.3

29 mars 2013   78.8kg      42.7         39.9
 -------------------------------------------
                - 30.0kg           -6.1 %     +  4.6 %

Då kändes det faktiskt MYCKET bättre!!!! Så jag ska fortsätta att träna precis så MYCKE jag vill och skita i om siffrorna står still på vågen för det viktigaste är faktiskt hur jag MÅR och att kroppen blir starkare för då krymper jag också även om det tar längre tid! Då hinner huden OCH huvudet med och det är bra mycke viktigare än att siffrorna rusar ner i en välldig fart och min hudkostym bara hänger och blir alldeles för stor vilket kanske gör att jag inte alls trivs. Så nu jäklar ska det tränas! I dag va det alldeles underbart när jag gick till jobbet och nu är det så pass torrt att jag nog vågar damma av min cyckel.

En rolig sak som hände i förrgår va att min dotter som ÄNTLIGEN har fått sin första lösa tand riktigt lös! Vi åkte till Bejer för att kolla på en vit ny ytterdörr och då köpte vi glass till lilla Ida. När vi åkt en stund i bilen så säger Ida Oj jag har tappat.... SUCK tänkte vi... nu har hon tappat glassen i bilen.... men innan vi han vända oss om och se glassförödelsen så säger Ida Jag har visst tappat TANDEEEEEN!!!!!!
Äntligen hade hon tappat sin allra första tand!!!!! Som hon har väntat!!! I flera år, hon ville ju också tappa sina mjölkisar precis som brorsan sin :0)

Hoppas nästa vecka blir bättre!!!!!! Fast med lika gött väder som denna vecka :0)


Nu ska jag testa och se om jag orkar lyfta upp mej själv när jag håller i taklyfts balken på jobbet!! När sommaren kommer så SKA jag klara det!!

Over and out.......... Och GLAD PÅSK

5 kommentarer:

  1. Jag är oxå på nån form av platå,...opade mig 9 okt, har gått ner 41 kg ihop m flyt o "egen" viktnedgång, 28 sen själva open....vill ner ytterligare ca 25 kg o just nu känns de seeeeeegt....fast man vet att de måste få ta längre tid :( går o springer som en tok.....hur lång är du? Glad påsk! :)

    SvaraRadera
  2. Ja någon gång måste väl den där berömda platån komma också :( Fast det vill man ju helst inte... Kram

    SvaraRadera
  3. Hej Anonym! iktigt bra jobbat!!!!!
    Jag är 1.62

    Tack Marie-Louise!!
    Det behövde jag höra!!!! Jag har ju faktiskt inte haft några riktiga platåer där jag står helt still under mer än en vecka!! Det är nog liksom dags! Det har ju snart gått 6 månader sedan open så det är väll bara att härda ut :0) Men visst fasen blir man nojjig!! Shit, tar det slut här??? Jag har 9-14 kg kvar som jag vill bli av med. Jag MÅSTE verkligen sluta väga mej varje morgon OCH kväll för jag tror det bara gör mej stressad! Men jag är såååå jäkla nyfiken så jag kan ju inte hålla mej :0)

    SvaraRadera
  4. Hej igen...Cicci heter jag, får bara "anonym" o funka :/ jag är precis som du, väger mig minst 2 ggr per dag :( o visst blir man stressad...en vecka tog jag ur batterierna o min sambo fick gömma dom o ta fram den 1,5 v senare...det var faktiskt skönt, när jag visste att jag inte kunde...o då hade jag gått ner 1,2 kg på den tiden, utan o stå 2 ggr per dag...det är skönt o veta att det är fler som blir nojjiga osv...nu kämpar vi på (som om vi inte redan gjort det ;) kram

    SvaraRadera
  5. Åh va skönt att du är lika nojjig som mej med att väga dej Cicci <3 Känns som att man är ensam med sina knäppa ideér :0) Ska bara väga mej i kväll och i morgon på möran så ska jag försöka låta bli vågen tills på fredag morgon! Jag har ju klarat det innan op de andra hundra förtioelva gångerna som jag bantat! Det kanske är för att jag fortfarande inte riktigt vågar tro på att min op verkligen funkar hi hi hi.

    Kraaaam

    SvaraRadera