måndag 4 februari 2013

Ännu en vecka i mitt härliga liv :0)

Jag mår så in i helvete bra så jag får nästan dåligt samvete gentemot er andra! Tänk att ens liv kan förändras sååå drastiskt på bara några månader! För 19 veckor sedan förändrades mitt liv radikalt och resan mot ett hälsosammare liv tog sin början! Förut så kändes det som att jag hade en grå blöt filt över mej, ALLT va jobbigt! Jag var trött hela tiden! Jag ville helst bara sitta i soffan och svulla mat, ju onyttigare dessto bättre, 80% av min vakna tid så gick jag runt och mådde dåligt av hur fet jag var. NU är jag pigg och glad och jag känner mej hur stark som helst! Verkligen njuter av den goda nyttiga maten som jag stoppar i mej och jag har hur mycket energi som helst och jag plockar och städar hela tiden. Bara mitt scrappbooking rum som ska plockas i ordning så är hela huset kliniskt rent (och då är det väll dags att börja om) Känns såååå skönt!
Varför gjorde jag inte denna op tidigare? Ska bli spännande att se hur denna sommar blir, min första sommar som opad/smal :0) Känns helt ofattbart att jag har gått ner 24 kilo!!! Bara 4.9 kg kvar tills jag får välkomna det ljuva sjuttiotalet! Så lite har inte jag vägt på 14 år å då va det nog bara en kvart. Hade ju gått ner 32 kg med viktväktarna när jag träffade min sambo, då vägde jag 60 kg. När denna resa startade så vägde jag 16.6kg mer än när jag då skrev in mej på viktväktarna.

Förra veckan så va det äntligen dags (tycker Ida) för första mötet inför Idas skolstart! Många kända ansikten och till min stora glädje så va det faktiskt flera av de barnen som Ida gick på Nyckelpigan avdelningen på dagis som kom på mötet! Sista året på dagis så fick de fyra flickorna som alltid höll i hop byta avdelning och då delades deras lilla grupp på två avdelningar, men nu så är järngänget samlat för hoppningsvis i samma klass he he he eller inte, de är ganska bestämda damer. Dock ett bortfall som valde en annan skola eftersom stora syster går på den andra skolan. Synd men fullt förståeligt. Kändes lite konstigt att sitta på detta möte för jag tyckte inte alls att det va längesedan vi var på samma möte inför Hampus skolstart..... men han går ju i 4:an nu. Hoppas verkligen att Ida får samma underbara fröknar som Hampus hade!!! Kommer kännas konstigt att lämna Lunna dagis och Idas gamla (men ack så UNDERBARA å vackra) fröknar på första dagisavdelningen. Tur att man har facebook så att man kan hålla kontakten Stor kraaaam till BÄSTA Annica om du läser detta <3
Hoppas snart våren kommer så att jag kan ta fram cyckeln! Börjar bli lite trött på vinter nu faktiskt!! Längtar efer ljumma sommar kvällar när jag cycklar från jobbet och syrsorna spelar i hästhagarna mmmm va härligt och jag längtar tills de underbara vårdagarna kommer så att jag får hänga ner vinterjackan i källaren (nej just ja, faanskapet kan ju slängas för i höst så har jag inte strl 44 längre :0) Men va syyyynd, då måste jag köpa en ny höst jacka :0) GILLERT!!! Skönt när jag kan dra ut till Kilene och gå barkbanan och känna den underbara doften av skog mmmm snart så kommer våren :0) Detta är (trotts förbannade halka och blötsnö) den allra bästa tiden på hela året!!! När man har allt det härligaste våren och sommaren framför sig

Nu har jag och hanen bokat ett litet herrbre (eller hur det nu stavas) för två personer på Åmåsängsgården i Mora. Den 19-21 april så ska nämligen Hampus innebandy lag spela i stora Buster cup och då ska Ida åka på farmor spa och bli bortskämd :0) och mamma och pappa ska ha vuxen mys (vet nog va ni tänker era snuskisar!! Jag menar, sova så länge vi vill på morgonen, se på film som ej är dubbad till svenska och som inte är tecknad och som minst en person blir mördad i och dricka en och annan alkoholhaltigt glas vin OCH äta ost å kex i sägen samt äta godis fast det inte är lördag :0)

                                             <3  Jag ÄLSKAR mitt liv <3

V 5 genomförda träning 

Mån - 55 min Jillian Michaels tränings dvd - No more trublezones m. 3 kilos hantlar

Tis - 2x25 min rask promenad
        2 timmars riktigt tung styrketräning, mega tungt med 6x4 rep, bara för att testa hur kroppen svarade.
        Den svarade med träningsvärk hela veckan SWEEEEEET!

Lör - 1 timmes rask promenad hem från jobbet (5 km)

Sön - 2x25 min rask promenad
         1.5 timmes styrketräning, 20 min crosstrainer, 60 raka situps 

Ska försöka att lägga mer fokus på situps from denna vecka för att komplettera den maskinen som kör sneda magmusklerna på gymmet och så att jag har en snygg platt mage när sommaren kommer. Tack och lov så har huden dragit i hop sig otroligt bra och jag har mindre hudhäng nu än vad jag hade innan op :0)

Det bästa av allt är att det blir bara ännu bättre

4 kommentarer:

  1. Hittade din blogg när jag googlade gastric bypass!
    Så himla kul att läsa om din resa och att du mår så bra!!!! Vad härligt det måste kännas!!!
    Önskar dig all lycka framöver!
    Mvh Theresa!

    SvaraRadera
  2. Halloj! Tack för den fina kommentaren Samma till dig <3<3
    Roligt att följa dig.
    Ida kommer få det så bra i skolan lilla godingen!
    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Hej Theresa :0)
    Å va glad jag blir att du vill titta in här hos mej <3 Stoooor kram. Vart är du på din resa? I början eller har du bestämt dej än eller har remissen skickats? Om du har frågor så svarar jag gärna så gott jag kan
    Kram M

    SvaraRadera
  4. Stor kraaam till dej finaste Annica i hele världen <3

    SvaraRadera