måndag 11 februari 2013

Mitt nya jag schowen och veckan som varit

I Onsdags så började det dra i hop sig för den stora dagen då vi skulle visas upp på Folketshus!
Några dagar innan så hade jag varit nere på ICI Hudvård och fixat ögonbrynen, vaxning och färgning.
WOW! Vilket lyft bara det lilla gjorde!!! Det ska jag helt klart forstsätta med :0)
Kl 15.30 knallade jag ner till Hårstudion för att bli klippt. Blev uppklippt i nacken och längre fram med snedlugg. Dagen efter skulle jag dit igen för färgning. På kvällen retade sambon mej Tänk om dom gör dej blond fniss fniss. Jag har alltid varit mörkbrun och jag har mörkbruna ögonbryn :0/
På torsdag morgon tog jag promenaden ner till frisören igen då va det dags att avfärga håret. Efter mej kom en av de andra tjejerna som ochkså skulle vara med på Mitt nya jag, hon hade världens mega blåtira!! Hon hade varit och dansat på kvarterskrogen  aj aj! Å fy faan hur jag såg ut!!!! Blev pissgul/orange. Elak som jag är så mmsade jag denna fagra bild till hanen och skriver Min nya hårfärg. De andra tjejerna skrattade och trodde inte att han skulle svara. Men väldresserad som han är så svarade han på bara någon minut. Va fin du är älskling MOAHAHAHAHAHA!!!
Nu ska han få våndas hi hi hi. Den nya färgen som jag fick blev ljusbrun med några röda slingor.
Efter frisören så va det lite ljuvlig dö tid (ville ju inte visa sig på byn i fall någon skulle se mej) så jag smet hem till mina föräldrar som bor i samma länga. Hade köpt en härligt mumsig plocksallad :0)
15.30 så va det dags att gå till ICI hudvård för att bli sminkad. Såå lyxigt!
Sen va det raka vägen upp till Folketshus där vi samlades i ett rum och sedan fick vi smyga bakom scenen. Pulsen började inte pumpa för ens det va min tur. Jag fick låna ett par skinstövlar med klack av en klasskompis som också va med och jag kan säga att jag är INTE van att gå i klackskor eftersom jag lever i gympaskor och foppa tofflor. Bakom scenen gick det bra men fy fasen sedan när jag kom ut på catwalken, smal och långt ner till backen, men skit samma det va bara att köra! 250 personer kom och tittade på oss. DET VA SÅÅÅÅÅ KUL!!! Vilken kick! Efter schown fick vi fina blommor och mina barn hade köpt en stor bukett med tulpaner <3
Jag är såååå glad att jag anmälde mej till detta!!!

TRÄNING V 6
Mån - 1 timmes promenad till jobbet med 2st 2.5 kiloshantlar i ryggan
           20 min hantel träning
Tis - 25 min promenad från jobbet, sambon fick hämta mej för det va svinhalkigt :0( dags att köpa broddar
Ons - 50 min dagis promenad
          25 min promenad ner till Hårstudion
Tors - 25 min promenad till Hårstudion igen
Fre - 1 timmes promenad till jobbet
Lör - 1.20 tim promenad (gick förbi OK macken för att hämta fler Restaurangchansen häften) från jobbet
Sön - 30 min promenad till andra jobbet
          35 min promenad med en ryggsäck som vägde 8 kilo. Bra träning att handla ryggsäcken full i     potatis, mjölk och fil mm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar