måndag 18 februari 2013

Måtte denna vinter ta slut nån gång.....

I dag när jag som vanligt gick till jobbet så va det så förbannat moddigt och jävligt så grrrrrrr!!!
Har nog aldrig längtat så mycke efter våren som jag gör i år, detta av två anledningar.
1. Ska bli så förbannat skönt att kunna ta ut stegen när man går och riktigt få upp ett flås när jag går och försöka toppa tiderna på promenaden till jobbet och slippa ha på sig halva garderoben och slippa gå som en åttioårig käring som trippar omkring av rädsla för att bryta ihjäl sig.
2. För att denna våren kommer jag väga mindre än på länge och jag kommer njuta av att dra på mej ett par tajta jeans och en av mina två dunvästar som jag köpte för 7 år sedan men som hittils varit för små. Smygprovade dem under helgen och nu får jag igen dem, så om 1-1½ månad så kommer de sitta som ett smäck :0) Ååååå va jag längtar

I morgon när jag går hem ska jag prova broddarna som jag fick av "frugan". Det har jag tänkt köpa hela vintern men inte fått armen ur röven, då den suttit fast ända vid axeln, så tusen tack hjärtat <3

På alla <3 dag så skulle Hampus ta med flickvännen hem efter skolan. Han va lite sveddrad för hon hade tvingat honom att de skulle se på kärleksfilm hemma hos oss. Mötte sötnötarna när jag gick till jobbet, då hade Saga som flickvännen heter fått välja precis vad hon ville i chips hyllan på OK macken :0) så nu skulle de hem till oss och mysa och byta paket. När jag kom hem så frågade jag Hampus hur det hade gått med kärleksfilms tittandet. Vi hade ju ingen kärleksfilm hemma hos oss så vi kollade på Solsidan berättade han lättad. Hi hi hi va söta dessa två är

I fredags blev det en allt annat än familje kväll, snarare egoisternas afton
Ida va på mormor & morfar spa (blev så ompysslad å bortskämd som det bara gick)
Hampus va på alla <3 disco med flickvännen 20.00-22.00
Hanen åkte och kollade på innebandy match
Jag åkte ner till gymmet med en kollega och körde så svetten dröp.
Sen när jag kom hem och hade duschat så hoppade jag, hanen och den snart 11 årige sonen ner i vår säng och myste så mycke det bara gick <3

I lördags så satt jag och hanen 9 timmar å häckade i Forshaga ishall eftersom sonen spelade hockeycup och herre jösses så mycke lättare det va att stega upp för läktaren med 25 kilo mindre att bära på :0)
Tänk nästa höst när hockeysesången drar i gång igen, då har jag ÄNNU mindre att dra runt på!!!!!! Då kanske tom jag är nära min målvikt som är någonstans mellan 65-70 kg. Har nu 18-13 kg kvar.  Kan inte riktigt fatta det!!! Det är bara 3.4kg kvar tills det ljuva sjuttiotalet är här på min våg TJOHOOOOO :0)

Veckan avslutades på allra bästa tänkbara sättet :0)
Jag och min goaste vännina K hade bestämt tjej kväll, så vi började med att gå på bio och såg Beutiful creatures och den va kanon bra!!! Rekomenderas verkligen!! Sen gick vi vidare till Alfies där vi delade på en super smarrig kyckling rätt med god sås och ris. Kanon bra att dela på en portion då vi har gjort en GBP op båda två. Vi satt och tjattrade i flera timmar och det va jätte mysigt! Kändes jätte kul att få sminka upp sig och göra sig i ordning, så har jag inte känt på många år

                                          TRÄNING V 7
Mån - 1 timmes promenad från jobbet
           2 timmars styrketräning, 20 min på crosstrainern + 60 raka situps, 55 sneda situps på varje sida
Tis -   26 min promenad
Ons - 50 min dagispromenad
Tors - 50 min dagis promenad
          1½ timme skvaller promenad med vännina
          46 min promenad
Fre - 2.20 timmars skvaller promenad med vännina
         2x20 min promenad till & från gymmet
         1½ timme styrketräning armar och mage + 20 min crosstrainern
Lör - vila
Sön - vila

Men i dag är det måndag och bara att ta nya tag :0)

2 kommentarer:

  1. Jäklar va duktig du är! På fredagen så motionerade du ju baske mig nästan 5 (!) timmar

    SvaraRadera
  2. Tack så mycke snälle du ❤
    Nu känns det bara skönt att motionera :0)

    SvaraRadera