torsdag 27 september 2012

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!!!!!!!

I går, den 26/9 så skrämde på förmiddan Folksam nästan livet av mej när de ringde på skyddat nummer!!! Hjärtat stannade nästan när jag satt i Ishalls cafeterian och såg skyddat nummer på mobiltelefonen. Folksam snubben har en förmåga att ringa när jag är så långt från kalendern som möjligt och han har jagat mej i flera veckor för att boka in ett möte för att diskutera pensions sparande. MORRRR!!! Va sur jag blev när jag svarade och hörde hans röst!!
Klockan 17.15 ringde det på skyddat nummer och jag tänkte -men va faan vilken del av jag har ingen kalender med mej, fattar han inte. Så jag svarade lite irriterat! Då hör jag en ljuv stämma som säger att hon heter AnnMarie (tror jag) och ringer från Obesitas mottagningen i Torsby. Under en tusendels sekund han jag tänka- har jag ringt, så hon ringer tillbaka för att säga att jag inte står med på någon lista??? Eller är det påriktigt nu???? Hon berättar att dom har ett opdatum till mej!!!!!! Den 22 oktober och det är bara att börja flyta snarast möjligt! Jag ÄLSKAR dej sa jag till kvinnan i luren :0) Hon brukar vara välldigt vass i tonen, men då skrattade hon gott och sa att det var härligt att höra!
Så den 12 oktober ska jag till Torsby för koll med blodprover och vägning mm. Trodde jag skulle bli skit stressad och pirrig, men i stället så översköljdes jag av ett våg av ett enormt lugn och extas!!!!! Nu jäklar börjar min resa!!!!!

Det var ett besked som verkligen gjorde min dag, för jag stod ombytt och skulle i väg och spela mammorna mot grabbarna i fotboll FETMAÅNGESTDELUX!!!!!!!!
Än en gång, dallra omkring på en lerig fotbollsplan tillsammans med ett gäng (inte alla) diviga mammor som inte ens ser mej Ursch å fy faaaaan!!! Detta besked om att jag fått ett opdatum  och peppning från min goaste suporter så kändes det hur bra som helst!!!!! Trotts ösregn och viss irritation på min osynlighet (jag sa en mening till en av de lite finare mammorna som stod bredvid mej för att lätta upp stämningen, hon rörde inte en min, hörde mej inte. Två minuter senare kom en av de trendiga mammorna och sa exakt samma mening å då skrattade kärringen som jag sagt samma sak till FY FAAAAAAN!!!!!!!!) Men hela tiden guppade jag omkring på planen och drömde om nästa års mamma-barn match, då jävlar!!!!!! Ska bli otroligt intressant att se deras miner när vi ses i april/maj när fotbollen börjar igen!!!!!!! Det är ju 6-7 månader dit och jag kommer hinna gå ner en hel del på denna tiden!!!!!!! Om någon av divmammorna ser mej sen när jag blir smal och frågar vad jag gjort så kommer jag bara säga att jag tröttnade på att vara tjock!! Och det är inte för att jag inte står för min op, för det gör jag utan för att dom har inte ett jävla skit att göra med vad jag gör i mitt liv!!!!!! Har dom inte sett mej under de 5 år som våra söner spelat innebandy eller fotboll så behöver de INTE se mej sen heller :0(

Så vad skulle bli min sista måltid innan flytet????? Det konstiga va att helt plötsligt va jag inte sugen på nånting alls!?!?!?! SÅ min sista måltid blev 4st Ballerina kladdkaka, doppade i mjölk + en näve chips. Jag va nog helt enkelt 110% redo!!!

I dag har varit min första flytdag av de kommande 26! Och det har gått hur lätt som helst :0)
Har tagit en pulvershake varannan timme 9, 11, 13, 15, 17, 19, 21.
De första skedarna som jag tog av buljongen var himmelskt goda........ salta, men sen smakade det inte lika gott. Jag har hållt mej rejält sysselsatt i dag så det har nog hjälpt! Har ju varit ledig i dag, men i morgon ska jag jobba 15-22 och det blir nog lite tuffare!!! Men som min goa vän säger, det är en jäkla skillnad på att flyta för att banta och att flyta inför operation!!!!!!!

3 kommentarer:

  1. Härligt! Att du får komma igång och slippa väntan och ovisshet!
    Men vad är det för mammor som beter sig sådär!!! Töntar!!!
    Har nig haft tur som inte råkat ut för såna skitnödiga människor!!!
    Lycka till!
    Vore kul med lite bilder under resans gång :)
    Kram Nina

    SvaraRadera
  2. Jajamensan jag kommer lägga upp bilder under resans gång!!!
    <3 tack för dina värmande kommentarer Nina :0)

    SvaraRadera
  3. Jajamensan jag kommer lägga upp bilder under resans gång!!!
    <3 tack för dina värmande kommentarer Nina :0)

    SvaraRadera