onsdag 12 september 2012

Men va fasen hände nu då?!?!?!

I början av september så rasslade det till och halva min grupp fick op datum, men va hände sen??? Un der de senaste 2 veckorna så har bara 1 el 2 i min grupp fått op datum!!!! Jag trodde andra halvan av min grupp skulle få opdatum veckan efter, men nu har det ta mej tusan varit helt sten dött!!!!
Denna väntan gör mej helt jäkla gaaalen!!!!!!! Under 2 veckor så har jag stått och tittat i köksfönstret (för att inte missa postbilen) med hemtelefonen i ena handen och mobilen i andra handen!! Men sen kände jag att va f-n, det är bara några ynka dagar, kanske någon vecka till så har jag mitt op datum och får börja flyta, så denna tiden som är kvar ska jag väll äta å mumsa och njuta av allt gött som jag kan äta i stället för att bli helt apatisk och bara vänta å vänta!!!! Och då känns det ju som dagarna går mycke fortare!!!!! För varje dag som går, så är jag en dag närmare att få mitt op datum! Just nu känns det nästan som att Tyvärr lilla Mikaela, du blev inte vald bland de 8 första att få op datum så du får vänta några månader till :0(
Nu är det bara jag och 3 till i min grupp som inte fått op datum! Jag hoppas inte jag blir sist!
Men någon gång under nästa månad blir jag opad. Borde bli runt den 15/10, 10/10 hade varit ett jämt och bra datum :0) Jösses, jag måste sluta spekulera!!!!!

Fick en rapport att de ligger efter med operationerna i Torsby just nu, men en 4e kirurg är på väg in i teamet! Så jag hoppas att det rasslar till i kön! Den förste i min grupp ska opas den 27 september, vilket inte är länge kvar!!! Som som var den senaste i raden att få op datum, är inbokad den 9 oktober. De opar minst 9 i veckan och vi är 12 i gruppen, så på två ynka veckor borde de kunnat opa hela min grupp! Men de kanske har åkt på rejäla höst förkylningar kirurgerna i Torsby, det kanske det är därför det stannat av.

I går var jag och min goaste vän K på Ikea. Sååå kul att träffas, hon är min uppslagsbok när det gäller GBP op eftersom det bara kommer att skilja ca 4 månader mellan oss, när jag blir opad. Det härligaste med oss är att vi reagerar med samma känslor i olika situationer! Så jäkla häftigt! I en situation så vet Kristina exakt hur jag känner, eftersom hon känner exakt samma. Vi måste ha varit tvillingar i ett tidigare liv, trotts att jag är från Värmland och hon är från USA.  Denna GBP op resa hade varit välldigt ensam utan henne, det är verkligen bra att få tips av någon som så pass nyss gått igenom det som komma skall. Super duper

Nä det är väll lika bra att krypa i säng, så att det blir en ny dag! I möra är jag också ledig, fasen va gött :0)

Over and out!

2 kommentarer:

  1. Skyndade hem från jobbet varje dag för att se om jag fått brev, först till undersökning o sedan till exakt optid för veckan fick vi redan på mötet. När opdagen närmade sig var det tvärtom, jag önskade att tiden kunde stanna för jag visste inte om det var mina sista dagar i livet.... Många o djupa har tankarna varit.
    Det ska bli kul att följa dig här, såg att du kikat in på min blogg. Undrar du något är det bara att höra av dig, om jag kan svarar jag gärna..
    Kram Rockabullmamman

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja denna väntan driver oss sannerligen till vansinne!!! Det jag tycker är såå otroligt häftigt så är det att vi alla som är i denna GBP op karusellen tänker, känner och upplever samma!! Jag som nästan trott att det är nog bara jag som känner si och så! Det är välldigt skönt! Förstår kännslan av att nästan vilja bromsa dagarna innan op! Den dagen som den förste i vår grupp fick op datum, så var det som att jag fick en smäll på truten! Jag blev både livrädd och glad och ännu mer livrädd!! Ungefär som när värkarna drog i gång, skräckblandad förtjusning. Jag visste ju att beslutet var helt rätt och jag ångrade mej inte, men jag blev verkligen så nervös att jag mådde illa, trodde jag skulle spy! Å nu sitter jag här och är förbannad för att inget händer, varken brev eller samtal :0( från Torsby! Tyst som i graven!

      Radera