fredag 13 april 2012

Påsklovet år 2012

  • Skärtorsdagen vaknade jag med feber och förkylning MORRRRRR var 2 dagar sedan jag tillfrisknat någorlunda från influensan. SUCK!!!!                    :0(
  • Långfredagen  Hampus fyllde 10 år och vi firade honom tillsammans med familjen och mormor och morfar samt Hampus kompis Ludde. Hampus vill helst sitta och spela Ps3 eller se på tv vilket INTE är likt honom. När mormor och morfar åkt hem så känner jag på Hampus och han är glödhet stackarn. 39.2 i feber. Stackarn. På natten börjar Ida klaga på ont i örat. Men herre jösses va blir detta??
  • Påskafton Ida har vaknat vaknat flera gånger under natten och gråtit för att örat värker. Det som ororar oss är att hon inte har feber och har ingen förkylning. för några år sedan opererades det in rör i Idas öron för att hon var så sen med talet?!?!? Hon började ju prata som bara den 2 veckor innan dom satte in rören men men. Höger örat har dock krånglat som f-n med otaliga infektioner med rinnande gegga i brun/mörk gul som luktade ruttet och även blödningar från örat, in och ut på akuten. Tillslut blev vi inlagda och röret i höger örat opererades bort. Så det fick på påskafton bli en tur till Gripen. Inte det lättaste att få tag på parkering eftersom det är påskparad i stan. Örat såg infekterat ut och med den historian med allt krångel Ida har haft med höger örat så skrivs antibiotika ut. Höll på att dö när vi hämtade ut det 187 jävla kronor!!!!!!! Herre jösses.
  • Jag ringer till Torsby och får äntligen veta att jag kommer att bli kallad till 2dagars dietist kurs den 28 & 29 maj :0)  :0)  Lycka!!! Då är det inte så länge kvar till min efterlängtade op. Hoppas dock att jag får en återbuds tid till kursen som är den 7 & 8 maj får då är chansen att hinna opas innan sommaren mycke större. Men men 28 och 29 maj är ändå helt ok, nu är det på gång i alla fall. Inte längre denna tomma väntan!
  • Ida var på sitt första ridläger på Stall Celino i Grums. Endast 300kr för en hel dag inkl fika, lunch och ett hemligt pris. Tyvärr så ösregnade det men Ida var lika nöjd ändå. Tyvärr så kunde min kompis i Grums inte luncha med mej men jag roade mej själv. Först åkte jag till ÖB där jag för en gångs skull kunde strosa omkring i lugn och ro. Köpte lite scrappbooking grejer och en stor påse chips. Sen gick jag in och kollade i skoaffären. Efter det så åkte jag hem till svärföräldrarna och fikade och satt och pratade med dom en stund. Sen åkte jag till Grums och åt lite kebab. Kändes välldigt pinsamt att äta själv, så jag köpte en tidning som jag kunde sitta och bläddra i och som tur var så var det ingen lunchrusning till denna pizzeria. Sen blev det 1 timme av kolla facebook, spela rumble och wordfeud och surfa på viktop innan jag hämtade Ida. Tyvärr är jag allergisk mot både hästar och hö så därför kunde jag inte vara med Ida i stallet, men hon ville vara där själv så Ida körde ut mej nästan direkt. Efter stallet åkte vi hem och hämtade upp resten av familjen och åkte in till Stadium för Hampus ville köpa ett par coola brallor för en del av sina födelsedags pengar! Han hittade precis såna han ville ha så en mycke nöjd grabb :0)
  • Barnen är äntligen friska och igår tog vi en heldag i Mariebergsskogen med massor av lek i lekparkerna och titta på alla söta djuren, även klappa en av de söta killingarna och titta på kycklingarna. Efter hela 5 timmar av bus , lek och massor av grillade hamburgare och korv så var det dags att åka hem och mellanlanda för att sedan ila vidare till fotbollsträning. Medans Hampus tränade fotboll så åkte vi och handlade och smet in på apoteket. Jag har ju haft problem med svamp i ena ljumsken och fick panik för jag var övertygad om att det berodde på att jag är tjock. Var inne på apoteket för att köpa fotsvamp salva till Jockes tår och han hade också kliande i sin ena jumske. På apoteket så berättade dom att fotsvamp kan vandra upp från tårna upp till ljumsken, det var tydligen jätte vanligt. På Jockes jobb så har Jocke alltid badtofflor på sig när han ska duscha men eftersom det står 1dm vatten i duscharna så tofflorna gör varken till eller från. Fy fasen va äckligt!!!!! Sån otrolig lättnad att det är Jockes svamp mellan tårna som är orsaken till kliandet i min jumske, INTE för att jag är tjock!!!! LÄTTNAD!!!!
I dag är det sista dagen på påsklovet och jag ska jobba så Ida var sååå lycklig när hon fick åka till dagis i morse!!  Så nu har jag lite tid innan jobbet att sitta och plugga och sen blir det Sushi lunch innan jag ska hoppa på cyckeln och trampa i väg till jobbet :0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar