tisdag 3 april 2012

Äntligen snart frisk!!!

I fredags när jag cycklade till jobbet så hade jag spänningshuvudvärk och ont i nacken, men tänkte inte mer på det. Tänkte att min nack värk kanske berodde på att jag några veckor innan blivit skallad på jobbet. På lördagen skulle jag jobba dygnet. Vaknade på morgonen med 2golfbollar i halsen, feber och ont i varje muskel fäste och jätte ont i nacken. Influensan var ett faktum. Ringde till jobbet och sjukanmälde mej. Några timmar senare ringer min chef och frågade om jag skulle jobba med lillkillen på söndag? Suck! Nej, jag skulle ju gått av dygnet och lillkillens farmor tar honom det skulle jag självklart ha mailat om det. Men du kanske kan jobba på tisdag med lillkillen, eller du kanske kan jobba på måndagkväll. MEN JAG ÄR SJUK!!!! Så på måndag var det samma sak igen. Ringa till chefen och berätta att jag fortfarande är sjuk.

I morse så vaknade jag och var helt förvånad att jag faktiskt sovit heeela natten! Febern va nästan borta. Bara ont i halsen och nacken! Lättnad i livet!!!! Jösses va skönt att slippa ligga som en dö sill i vår galet obekväma soffa (som vi så fort vi har tapetserat vardagsrummet så ska vi köpa ny soffa och då ska vi slänga den andra på tippen och då ska jag kissa på den och sjunga tack för den tid som varit, du va snygg men inte skön) och slippa bli helt sjösvett och immig på glasögonen så fort man rör sig. Så i morse när Hampus dragit till skolan så planterade jag och Ida lite vårblommor på trappen och i Välkommen krukan på väggen bredvid ytterdörren :0) HÄÄÄÄÄRLIGT!! När jag hämtar min lilla gofis på dagis i dag så ska nog vi plocka lite påskris på vägen hem så att vi kan pynta ännu mer innan påsk!! GILLLLLLLLLERT!!!!!

I dag när jag letade efter en takplafond så hittade jag ett tygstycke på 3,5m som jag hade glömt bort! Tyget går i vitt, limegrönt och rosa med cupcakes på! Kanske kan sy en gardin kappa till köket  och en löpare eller till Idas rum? Jag är så fruktansvärt sugen på att börja göra i ordning i vardagsrummet, med de nya tapeterna och få upp väggen som delar vardagsrummet i 2 rum så att jag och barnen får vårat efterlängtade scrappbooking/pysselrum!!!!! Och så vill jag köpa varsit skrivbord till barnens rum. Men allt kostar ju pengar och sen accelererar min sambo lika snabbt som en pormask så det kommer nog dröjja innan det händer något. Får locka pappa med lite hemmagjord smörgostårta så kommer nog tapeterna upp och även väggen kanske upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar