torsdag 5 april 2012

Liten börjar bli stor

I morgon fyller vår största älskling Hampus hela 10år!
Helt ofattbart :0)
Han har verkligen blivit en riktig goding som älskar att spela ishockey, innebandy och fotboll. Det är alltid massa kompisar hemma hos oss, alltid. Så grattis min älskling på 10års dagen hoppas du blir glad över alla paket. Tänk om bara 5 ynka år så fyller Hampus moppe!! Bara 5 år så är Hampus riktig pubertet stinn tonåring. HJÄLP!!!!! Ursch va fort det går!!! Tycker inte det va så längesen vi bodde i vårt förra hus i Väse och han bara var en liten liten plutt som älskade Bobbobbaa (Byggare Bob) och som gick på Föräldrakooperativet Räven. Men det är ju faktiskt 7år sedan vi flyttade till vårt nuvarande hus.

Även vår lilla gofis börjar bli stor. I går fick jag ett papper när jag hämtade Ida där det stod att Ida kommer att i höst få byta dagis avdelning. Vilket känns välldigt meningslöst eftersom det då bara är ett år kvar tills hon börjar skolan. För två år sedan strax innan Ida fyllde 3år och det igentligen var dags för att flytta över till en 3-5års avdelning så gjorde kommunen insparningar och gjorde Lunnas dagis alla avdelningar till 1-5års avdelningar och jag var sååå glad för jag ville inte att Ida skulle flytta över till drakfröknarna på avdelningen mittimot. Jag verkligen avgudar de underbara dagisfröknarna som Ida har på Nyckelpigans avdelning! Marianne, Annica, Lisa och Ingela, vilka underbara människor. Men nu va det tydligen nya bud igen och nu skulle alla avdelningarna bli 1-3 och 3-5 avdelningar. Blev välldigt blandade känslor!!! Det kommer att bli jätte bra för Ida eftersom hon då har stora barn runt sig att leka med (nu är det Ida och Anna som är störst) och det pedagogiska är nog mer förberedande inför skolan vilket är jätte bra. Men samtidigt blir man ju välldigt ledsen över att behöva skiljas från dessa underbara fröknar som Ida haft i över 4år. Så from i höst så kommer Ida börja på Loppans avdelning och det blir nya fröknar att lära känna. Shit då måste jag i sommar börja märka hennes kläder för det har jag varit slarvig med och så får hon nog en ny färg också.

Oj oj oj va di växer de små ärtorna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar