tisdag 10 april 2012

Äntligen börjar det röra på sig

I dag ringde jag till Obesitas mottagningen på Torsbysjukhus för att kolla om de kunde säga vilket datum som jag ska få gå den 2 dagars preoperations kursen med Dietisten. ÄNTLIGEN fick jag exakt datum 28 & 29 maj är det min tur!!!! Hade ju hoppats att hon skulle säga att dom kunde klämma in mej på kursomgången som äger rum den 7 & 8 maj men va fasen jag känner mej nöjd ändå!!!!
Hade jag fått plats den 7 & 8 maj så hade jag nog nästan garanterat hunnit opereras innan sommar uppehållet. Bara att hålla tummarna att det finns någon reserv plats :0)
Fick en aha upplevelse i går (då visste jag ju inte datumet än) När jag storstädade i vårt sovrum och plockade i ordning i mina två vitrinskåp som jag har stoppat alla ljuslyktor, dekorsand, doftljus mm. Hittade en röd plåt kruka som passar perfekt till jul, den hade jag helt glömt bort :0/ Då tänkte jag nu säger det bara poff så är det dags att ta fram julsakerna igen. Stod och tänkte samma sak vid denna tiden förra året och det sa verkligen tjoff så var det jul återigen. Sen kom jag på- va fasen jag kommer ju vara opererad när det är dags att ta fram julsakerna, jäklar va fränt!!!!! Undra vad jag väger den 1 december när det är dags att ta fram vinter pyntet och dekorera huset med (det pyntet som jag tar fram innan och efter det är dags för själva julpyntet) Det har då förhoppningsvis då gått 5-6 mån efter op :0)
Så i år ska jag köpa en ny fin julklänning att ha på mej på julafton! KUL!!!! Såå skönt att slippa åla i sig ett j-la tält som fettet pyser ut både här och där och se ut att vara gravid i 9 månaden efter jul middagen. Samt att i år kan jag gå på julbordet som Hammarö kommun bjuder på utan att skämmas! LYCKAAAAA!!!!!! Då kan jag  äntligen köpa mej något snyggt från någon affär som Dressingroom eller Butique Unique eller någon annan affär som jag nu aldrig går in i eftersom det inte finns något i min storlek nu. Ska bli så häröigt att kunna klä sig i de kläderna som man vill och slippa handla på tjockis avdelningen.

Har funderat lite på vilken målvikt som jag ska ha som mål????
När jag träffade min Jocke så hade jag precis gått ner 32kg med hjälp av viktväktarna och jag vägde då 61kg och jag mådde sååååå braaa. Men jag blev lite hålögd, ja ni vet det såg ut som ögonen sjönk in i huvudet. Men sen kom jag på att nu har jag glasögon och då döljer det mina hålögon moahahahaha!
Men jag är inte 20 år längre och jag har faktist klämt ut 2 barn så jag tror att 65 el 66kg blir bra. Sen får vi se vad min kropp tycker sig ha för trivselvikt. Jag har ju inte sista ordet på den punkten. Men allt under 70kg strecket skulle göra mej sjukt glad :0))))

I går sov min goding över hos Robin tillsammans med 3 andra killar från innebandyn! Har blivit mycket övernattningar KUL!
I morgon ska Ida på ridläger i Grums. Spännande. Det är första gången som hon är på ridläger, men det går nog bra!! Hon är helt tokig i hästar och det är inte det lättaste att få ner henne från hästryggen när hon väl kommit upp. Ida är jätte laddad. Hoppas Ida är lika tuff som vanligt i morgon så jag kan smita ifrån lite (eftersom jag är tok allergisk mot hästar och hö) så ska jag passa på att åka å hälsa på min kompis Jessica i Grums.

Förra veckan låg jag däckad influensa i en hel vecka, i två dagar känndes det verkligen som att det var på bättringsvägen men så i går så vaknade jag superförkyld, ont i halsen och feber igen MEN WHAT THE FUUUUCK!!!! Ska det aldrig ge sig. Pinnade i väg till jobbet i alla fall för jag har inte råd att vara hemma mer denna månad MORRRRR!!!!

Det va i alla fall välldigt skönt att ta en rask promenad hem efter jobbet i duggregnet som svalkade skönt mot min febriga panna. Kändes nästan som att det skulle säga pstch när dropparna träffade min varma panna. Hela vägen från Centrum och hem så gick jag och fantiserade att jag redan gjort min op och jag var smal och hade på mej mina tajta snygga träningskläder och att jag är ute på en av mina många och långa promenader :0)

Tjingeling bilring å god natt :0)

Nej nu ska jag sätta batterierna till Digitalkameran på laddning så de är full laddade tills i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar