fredag 30 mars 2012

Höga berg och djupa dalar :0/

Herre jösses vilken dag det var i går! Började jätte bra men slutade inge bra alls :0(
Dagen började jätte bra med att en tjej ringde på vår anons på barnvagnen som vi glömt bort att vi hade på Blocket! Vi fick 800kr Härligt för det behövs verkligen denna månaden.

Kl 16.00 var det dags för innebandy matchen mellan mammorna och grabbarna. Jag var jätte nervös för att ramla och göra bort mej. Som tur var så frågade en av mammorna om jag kunde tänka mej att vara målvakt och jag blev skitglad! Men sen blev jag iskall i kroppen och kom på Tänk om jag inte får plats i målvaktskläderna!!!! Då skäms jag verkligen ihjäl!! Då ser ju verkligen ALLA att jag är så tjock att jag inte kan ha målis kläderna! Men med lite våld så fick jag faktiskt dom på mej. Jag har verklgen bävat för denna matchen men va gör man inte för sina barn. Jag va verkligen skitbra i mål och gjorde några jätte snygga räddningar! Hampus var jätte imponerad. Kul!! Skönt att det är över!!! Nästa år ska jag precis som de andra mammorna ha på mej tajta svarta löparbrallor och snygg top på. Ska ligga i hårdträning så att jag blir en skit duktig innebandy mamma. Hampus blev jätte glad att jag var med :0)

Efter matchen var det dags för grabbarna att dra till Leklandet för att röja loss samt äta hamburgare. Hampus vägrade att åka med någon annan, han blir så orolig och jag känner igen mej så mycke i honom. Dagen innan hade jag skickat in papper om avställning på min bil, jag la det på brevlådan kl 16.00 altså 2 timmar efter den tömts. Så jag tänkte att då kan jag nog köra in honom så åker jag och Ida ut till Kilene och leka i klätter tornet och röja loss i skogen. Så jag åkte in och lämnade honom och sen åkte jag och Ida till skogen. När vi sedan skulle åka och hämta Hampus på Leklandet så stannar jag för att släppa förbi en polisbil eftersom det är höger regeln. han kör en bit sen svänger han in i en parkeringsficka och när jag kör förbi så följer han efter. Jag trodde mitt hjärta skulle hoppa ur bröstkorgen. Dom följde efter mej ända tills jag parkerade vid Leklandet. 2poliser hoppade ur polisbilden och det var verkligen good cop, bad cop. Den snälle frågade om jag hade körkort med mej, som tur var så hade jag det med mej. Den sure polisen bad mej blåsa. Ja ja du har i alla fall inte druckit sa den sure riktigt grinig. Öh nej jag har varit och spelat innebandy. Jaha och vad ska du göra här då frågade han surt. Jag ska hämta min son som är här på innebandy avslutning. Jag tänkte va faan blir det??? id det här laget började Ida bli rädd eftersom the bad cop va så vass i tonen. Den snälle polisen berättade att min bil är avställd och då får man inte köra den! No shit Sherlock!!! Hur kan den redan vara det när jag la det pappret på brevlådan 2 timmar efter tömning? Den snälle polisen sa att du slipper böter denna gången. Få jag köra hem eller måste jag låta bilen stå? Det väljer du själv. Blir du stoppad igen så blir det 2000kr i böter. Vid detta laget började de andra föräldrarna komma. JÄTTE PINSAMT!!!!!!! Så vi sprang in för att snabbt hämta Hampus. Medans jag ringde till pappa (eftersom Jocke jobbade) så skriker Ida till Hampus Mamma blev stoppad av polisen som va jätte arg och vi får inte köra hem bla bla bla hon trodde att dom skulle sätta mamma i fängelse om jag körde bilen igen. Det var massor av föräldrar, alla barnen och alla tränarna. Va tyst Ida ropar jag och tar barnen och springer ut på framsidan för att slippa allas blickar. Det som stressar mej yttligare är att det finns inget fungerande lås på min bil eftersom ena låskolven ligger hemma och den andre som sitter i inte funkar. Ida var ju helt uppfylld av denna upplevelse med dumma och snälla polisen. Har nog aldrig skämts såå mycke som jag gjorde då!! Kännde bara att jag ville lägga mej på marken och gråta som ett barn. Polisen cirkulerade 3 eller 4 gånger och det känndes verkligen som att hade jag hoppat in i bilen så hade dom tagit mej direkt. Efter en stund kommer pappa som va lite upp i varv och örjar om att hur ska vi få hem bilen oj oj. Jag vill bara åka här i från och jag skiter i bilen! När Jocke kom hem efter jobbet vid 22.30 så åkte vi in och hämtade bilen och jag körde jätte fort hem och det va hög puls ända tills sista rondellen och varje gång jag som jag såg lyktorna från en nyare volvo så stannade mitt hjärta!!! När vi hämta bilen så satt det en böteslapp men som tur va så va det bara 200kr för att jag inte hade lagt några pengar i parkeringsatomaten. Blev liksom lite stirrig när jag står med polisen och de andra föräldrana vällde in på parkeringen. Så då kändes 200kr helt ok eftersom det kunde blivit 2000kr.
Snacka om att vara helt mentalt slut när jag kom hem och då var det såå skönt att smyga ner bakom Ida som hade somnat i vår säng. Snosigos.

Hoppas denna dagen blir bättre än gårdagen!

Var på lönesamtal för några dagar sedan och jag känner mej jätte besviken!!!!
På vårt lönesamtal så får vi betygsätta oss själva med 1-5 inom 5 områden:
Flexibilitet- 4
Ansvarstagarne- 4
Bidrar till verksamheten- 3
Kommunikation- 3
Utvecklingsförmåga- 3
Dessa siffror räknas ihop och genererar pengar.

En 3 innebär att man uppfyller alla krav som min chef har på mej bla bla bla. I mina öron är det du är en medelmåtta om du har treor. Jag hade satt en 5 på både ansvarstagande och flexibilitet. Men jag fick bara dom betygen som jag fick förra året. Ändå så säger vår chef  att du är ju är ju på jobbet jämt och det är aldrig något problem när du ska byta och du ställer alltid upp. Varför får jag då bara en 4a i flexibilitet. Jag fick bara en 4 i ansvarstagande, då sa jag till min chef att jag tycker att jag är den mest ansvarstagande i hela vår personalgrupp eftersom jag var den ENDA i vår grupp som frivilligt erbjöd mej att ta hand om ett barn som ingen av de andra i gruppen ville osv osv DET tycker jag visar att jag är välldigt ansvarstagande. Nu har min chef ringt på min mobil 2 gånger på 15 minuter, men jag är ju tydligen inte tillräckligt flexibel så jag tänker INTE svara. Jag är ledig till kl 15.45 och vill hon mej något så får hon ringa mej på jobbet!!
Varför ska man lägga ner hela sin själ och nästan försumma min familj för att jobba när man inte får ett enda jävla skit tillbaka!! Jag blir såååå arg!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar