onsdag 28 mars 2012

I går när jag skulle till min chef på lönesamtal så går en mindre nykter man en bit bort, han säger Är du gravid. Jag kängar tillbaka honom högt och tydligt NEJ DU JAG ÄR BARA FET!!!! Han ser ut som ett frågetecken. Fy faan va det ska bli skönt att slippa det sen när jag är opererad!!

Har blivit inbjuden i en ny fb grupp som heter Vägen till ett nytt liv med Gastric Bypass Torsby som är en grupp för oss värmlänningar som har eller ska göra en GBP. Skit kul!!! Mycke stöd :0)
När jag tittar igenom vilka som är medlemmar så hittar jag till min förvåning ännu en gammal arbetskompis som gjorde sin operation i nov förra året! Så vi satt och tjattade på fb en lång stund i går kväll. Det visade sig att hon hade en liten flicka som blir 5år i april och jag har ju Ida som blev 5 år i februari. Så vi ska ta en lekdäjt någon dag! Känns verkligen bra med allt stöd jag nu har runt om kring mej vilket verkligen värmer. Längtar så tills det är min tur så jag tror jag blir tokig, men det känns ändå skönt att det inte är så länge kvar.

I går hade jag och barnen en riktig myskväll. Mannen jobbar eftermiddag och jag har städad och plockat i hela huset så jag hade inga måsten i går kväll när jag kom hem från jobbet och hämtat barnen hos mormor. Vi åkte hem, fixade hemmagjorda hamburgare och tände ljus och kröp upp i soffan och bara myste.

I går damp lilla lönen in och mer eller mindre vände! Fy faan va jag hatar mars månad när alla förbannade sluträkningar rasar in. Fjärrvärme 7100kr, el 4600kr, vatten & avlopp, sophämtning ja allt. Men det va välldigt skönt att åka och storhandla. Köpte även lite vårblommor att sätta i Välkommen korgen som sitter bredvid dörren och Ida behövde både skor och jacka så det blidde en lila scartjacka och ett par lila/silvriga Tingeling jumpaskor. En mycke nöjd Ida. Hampus fick även bli VIP på Moviestarplanet så han var också jätte nöjd. SKÖNT!!!

I dag är jag faktiskt ledig och i morgon med. På dagens schema står plugga, fika med Idas gudmor Linda, hämta Ida på dagis, promenad hem, åka ut till Kilene för Hampus har hockey avslutning och då passar jag och Ida på att röja loss på lekplatsen och dra ett varv på 2,5km slingan i skogen under tiden.

I morgon är det avslutning på innebandyn och då är det match mellan mammorna och grabbarna. Ursch och fy va pinsamt. Tänk om tjocka jag ramlar och slår mej inför alla på läktaren. Fy faan att behöva dallra runt ute på planen och alla kommer tänka oj va tjock hon är nu får vi se hur länge hon orkar om hon orkar springa. Vad gör man inte för barnen. Ska bli så otroligt skönt när det är överstökat! Som tur är så spelar vi ju innebandy med ungdommarna så jag borde väll överleva men oron över att man ska skämma ut sig gnager, speciellt när det kommer att vara fulla läktaren med folk och det kommer kännas som att alla ögon är på mej för att jag är så mycke tjockare än de andra mammorna. Tänk nästa år då är jag INTE tjockaste mamman. Då slipper jag skämmas, då kan jag ha på mej vad som helst OCH jag slipper vara orolig för att de andra grabbarna ska reta Hampus för att han har den tjockaste mamman. Då jäklar ska jag ligga i hårdträning både med kondition och löp träna både uthållighet och snabbhet och träna innebandy hemma på gatan med både Hampus och Jocke så att vi mammor kan smiska skiten ur smågrabbarna nästa års mamma och barn match!! Efter morgondagens match så ska vi köra in grabbarna till Leklandet och lite avslutning.

Herre jösses vilken skillnad det kommer bli när Hampus inte har träning ons, tors, fre och inga matcher eller cup på helgerna. Men det är ju jäkligt kul att få vara med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar