måndag 26 mars 2012

Härlig vååååår

De senaste dagarna har det varit ett sånt härligt vårväder och jag känner att energin flödar!!! Jag har städat och grejjat hur mycke som helst. Trodde inte att jag skulle få en sån energi för ens efter min operation!! Jag har börjat gå när jag hämtar och lämnar dottern på dagis, det tar ca 50min i rask promenad fart. Har även pumpat och smörjt cyckeln och har börjat cyckla. Bara det blir lite varmare på kvällarna så kan jag börja cyckla till jobbet (6km enkel väg) men nu cyklar jag bara under dagen.

I dag har jag köpt en vit vaxduk med ett jätte fint mönster på för nu är jag såååå förbaskat trött på vårt köksbord som vi köpte på Haléns för så fort jag torkar av det så släpper det färg så det ser rent för jävligt ut. Så nu åker det på en vaxduk. Tror banne mej att jag ska passa på att påskpynta och byta gardiner i köket och fortsätta att städa i vardagsrummet och jag ska smiska på grabben så han städar sitt rum.
Mannen jobbar eftermiddag denna vecka så då är det lungt å skönt hemma. Han har varit en riktigt surgubbe i nästan 2 veckor och jag blir så irriterad!!!! Det beror troligtvis på att vi har alla sluträkningar denna månaden, men går man runt å surar så blir det ju inte mindre räkningar :0( MOOORRRRRRRRRR!!!!!!
Men jag tänker inte låta hans surhet tunga ner mitt glada humör som jag känner nu för det kommer nog min chef göra i morgon för då ska jag på värdelöst lönesamtal och hon gillar att provocera och vill gärna missförstå allt man säger. Tycker att det är så sjukt att en chef baserar våra löner hur vi är på personalmötena. Hon är ju aldrig i verksamheten och ser hur vi är med barnen som faktiskt är det viktigaste. Ja ja hon har ju redan bestämt sig vad jag ska få för lön i år så det kvittar ju vad jag säger, så skit samma.

Tänk att snart börjar april månad och då kan det faktiskt dimpa ner ett kuvert som innehåller en kallelse till 2dagars dietist kursen :0) Herre jösses va jag längtar!!!! Är sååå jäkla laddad och taggad för att få starta min 4 veckors flytperiod!!!!! Jag har bestämt mej för att köra Cambridge och då får jag ta 5 per dag. Jag tycker att dom mättar bättre än Alevo, Modifast, Nutrilett, Naturdiet mfl och sen är dom faktiskt riktigt goda. Har börjat skriva en lista på vad jag ska göra och vad som ska köpas innan det är dags för operation.

Ska köpa en el två snygga dosetter (en till jobbet och en att ha hemma) Har hittat en sort som är för en vecka och som finns i olika färger, så det blir nog en grön å en rosa. Tror den heter medidos.
Ska köpa massor av scrappbooking grejer och skriva ut massor av bilder så jag har att göra både under flytperioden och under sjukskrivningen. Har börjat samla alla nya scrappbooking grejer som jag ska pyssla med under flyt och sjukskrivnings veckor. Ska inte öppna denna låda för än det är dags :0) Eftersom jag har såå jäkla dåligt minne så kommer jag bli jätte överraskad hi hi hi!
Ska köpa en ny träningsdress som jag inte ska använda för ens på sjukhuset efter min operation.
Innan jag åker in för operation så blir det nog samma procedur som innan jag åkte in för att föda barn:
raka benen,
fila fötterna,
måla tånaglarna,
ansa snåret (ifall jag får problem med kisseriet och måste tappas, då vill man ju vara fin där nere hi hi hi)
Ska färga och slinga håret så att de gråa stråna göms,
ska gå och klippa topparna hos frisören.

Fy fasen va jag längtar!!!! Jag kryssar å kryssar på denna lista som jag gjort för att räkna ner till den dagen eller i närheten av op datumet. Håller fortfarande på att fylla på min Mat & Inspirations dagbok med masser av härliga mentala målbilder! Ska bli skitkul att få börja skriva i denna bok som jag filat på i snart ett helt år :0) Snacka om uppladdning!!!!!
Känns skit pirrigt att flyta i 4 hela veckor. Alla de gånger som jag kört flytperiod så är det något magsik gräns vid 14/15 dagen för då brukar det skita sig :0( men denna gång så har jag ju iofs laddat inför detta i nästan ett år så jag är nog sjukt mycke mer motiverad OCH sen får jag ju en sjukt bra "present" i form av en operation så det är nog mycke lättare att köra när jag vet att det är typ sista gången jag bantar och jag har ett slutdatum OCH kilona jag går ner denna gång kommer inte att komma tillbaka till skillnad från alla andra gånger. Fy fasen va härligt!!!!

Nej nu ska jag knalla i väg till dagis och hämta dottern för att sen bege mej hem och fixa våfflor till alla barn som är hemma hos oss, brukar vara en hel hög med kompisar och grannungar :0) å sen blir det operation storstäd och påsk pyntande!

                                                                               Tjingeling bilring

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar