måndag 19 mars 2012

Äntligen är det våååår :0)

Äntligen är det våren! Jag har grävt fram mina jumpa dojjor och cyckeln är ny pumpad :0)
Tänk att solen kan göra så mycke på ens humör. Tortts att det denna månad öser in räkningar som fjärrvärme 7100kr, el 4600kr, bilskatt 1200kr sophämtning 2500kr vatten 2700kr och alla andra räkningar, så känner jag mej ändå glad med ett litet surrande pirr i magen. Känns verkligen att snart, snart börjar mitt nya liv!!! Vilken dag som helst så ligger det där hett efterlängtade brevet från Torsby sjukhus obesitas avdelning, med kallelsen till en 2 dagars dietist utbildning som tydligen ska vara jätte bra! Där kommer den goe dietisten berätta om hur vi ska äta och så vidare efter operationen. Kallelsen brukar ju komma 4 veckor innan så den borde förhoppningsvis komma vilken dag som helst.

En tjej som var på samma info möte som mej i oktober förra året tog kontakt med Obesitas kliniken i Torsby för att fråga när dom trodde att det var dax för henne att få gå 2dagars kursen så svarade dom maj el juni. Men både hon och jag hoppas att dom säger senare än vad dom själva tror bara för att vara helt säkra! Så vi hoppas fortfarande att vi kommer på 2dagars kursen i april el maj för då finns fortfarande en chans att vi kan hinna bli opererade innan sommar stängningen. När man gått 2dagars kursen så är det max 1-4 mån kvar tills man ligger på operationsbordet och jag föds på nytt och mitt nya liv äntligen börjar :0)

Just nu så är det fruktansvärt rörigt och jobbigt på jobbet med förlite personal, magsjuka, sjukskrivningar, en chef som inte låter mej vara ledig de få gånger som jag ska va ledig, en chef som inte vill lösa ett problem med den lösningen som är lättast som vi erbjuder henne, utbeordring SUCK så jag får dra ett jätte tungt lass själv vilket gör att jag längtar ÄNNU mer till min operation och min 4veckors sjukskrivning så dom andra på jobbet och chefen får lösa sina problem själva och jag får tänka bara på mej själv och mysa med min familj och få ladda batterierna och lära känna min nya mage i lugn och ro. Slippa tänka på jobbet under 4 veckor!!!! Jag hoppas att dom sammanfaller med min 6veckors semester.

Nu under våren så fyller ju båda barnen år. Ida blev hela 5år i februari och hampus blir 10år i april :0)
Eftersom Hampus varit på utredning för ev Dyslexi, vilket han till 90% har ska få en dator i födelsedags present för att bla underlätta hans läxskrivning. Vi ska även köpa ett skrivbord så att han kan sitta med datorn på sitt rum så att han och hans kompisar får vara i fred från lilla syster. Vi ska även göra om på Idas rum eftersom hon också börjar bli stora tjejen. Så vi har sålt hennes lilla fika med dockorna bord + stolar så ska vi köpa ett skrivbord till hennes rum också. För nästa år börjar hon skolan lilla pluttan.

Äntligen börjar jag se slutet på mina studier!!! Håller på med näst sista skolarbetet nu och jag har bara en skönlitterär bok att läsa så är det klart och jag kan hoppa på det sista skolarbetet. TJOHOO!!!!!
Så jag kommer vara klar i juni :0)
Det kommer bli en sån stor lättnad när jag är färdig! Då har jag ett helt år som jag får mysa med Ida hemma de dagarna när jag är ledig när jag är ledig mitt i veckan innan det är dags för ida att börja skolan. Tänk va mycke jag kommer hinna göra när jag inte måste sitta och plugga varje ledig dag eller förmiddag!!!
Ett tag va jag lite orolig att jag inte skulle hinna klart med studierna innan min operation men nu verkar det som att jag jag blir klar med studierna tidigare än vad jag har beräknat och att operationen blir senare än beräknat!! Blir min 2dagars kurs i maj eller juni så kommer jag inte bli opererad för än i slutet av augusti eller september. Fast innerst inne så hoppas jag att både 2dagars kursen och operationen blir tidigare än beräknat. Fördelen med att bli opad i början av sommaren är att jag vill börja mitt nya liv så fort som möjligt, slipper skämmas över min kropp på badstranden och när jag har sommar kläder på mej. Naktdelen är att då kan jag inte bada pga titthålen, jag kan inte äta grillat på minst 1-2 månader eftersom jag ska äta flytande kost i 2veckor och mixad mat i 2 veckor och infektions risken i titthålen. Fördelen med att bli opad i slutet av sommaren är då kan jag svulla glass och grillat hela sommaren vilket gör det mindre jobbigt när jag ska börja flyta när grill och glass sesången lider mot sitt slut, kan bada hela sommaren naktdel med op i slutet av sommaren är klädproblem eftersom jag är fetare denna sommar än va jag va förra sommaren, vantrivas och skämmas över min kropp på badstranden och när jag har på mej sommar kläderna och svettas som en j-la gris.
Men eftersom jag tror att allt händer av en anledning så finns det någon anledning till att min operation blir då eller då. Jag är i alla fall i dag betydligt närmare ett smalt och hälosamt liv än vad jag var i mars förra året.

Drömmer redan nu om min 40års dag!! Då kommer jag vara i bättre form än vad jag var när jag fyllde 20 eller 30år. Då ska jag köpa en tajt snygg klänning på någon lite Boutiq och jag ska vara fixad i håret och naglarna ska ha fransk manikyr med ev någon pärla på. Jag har redan planerat hur inbjudningskorten ska se ut och jag börjar redan planera vilka jag ska bjuda. Har en fundering om jag ska ha kalaset hemma i trädgården eller om man ska ex ha det hemma i vår trädgård eller nere på Möruddens restaurang eller om man ska hyra lokalen vid Brukshunds klubben för där kan ju barnen härja omkring så det känns nog mest troligt och eftersom det är sommar så har dom något att göra. Duka långbord ute med alla jag tycker om, både släkt och vänner. Då ska jag ta massor av kort som jag kan scrappa in i vårt familje album :0)
Det är ju 2år kvar så jag hinner nog fila på den listan och planeringen ett tag till, men det känns ändå himla härligt att då kommer jag kunna köpa en fin klänning på en affär som jag innan operationen inte ens vågat gå in i eftersom det ändå bara är "barnstorlekar" (strl 38-42 ) på kläderna. Att jag då kommer vara smal och trivas med min kropp och hur jag ser ut och inte behöva fly så fort en kamera kommer fram :0) Å va jag läääääääääääängtar!!!!!!!!!!

Tjingeling bilring

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar