fredag 4 maj 2012

Vad händer sen då?

Nu har äntligen värmen kommit och det känns som att det börjar bli dags att gräva fram tjockis sommar kläderna och be till högre makter att det mesta fortfarande passar någorlunda i alla fall! Tänker ju inte köpa några nya kläder eftersom mina söta vänner detta är det sista simma i vassen sommaren som man slipper vara orolig att någon ska skrika -Ring Greanpeace, det ligger en strandad val på stranden, när man ligger och solar :0) Fyyyyy faaaaasen va härligt!!! Tänk nästa år! Då är jag smal, brud med platta tuttar och rynkiga lår, satan i gatan så sweeeeet!!!!!! Den 28 & 29 maj ska jag till Torsby och chansen att hinna opas innan de bommar igen vid midsommar känns ganska minimal, men jag ska be dom sätta upp mej på återbudslistan så har jag gjort vad jag kan för att hinna före. Sen öppnar dom för op ungefär när skolan börjar. Jag har ju semester även v 32 och 33 så det vore kalas om jag finge vara ledig de två sista eller första veckorna på flyt om det nu blir höst op vilket jag har ställt in mej på.

I går fick jag veta att ännu en kompis (sedan gymnasietiden) har gjort en GBP op!!! Är nu uppe i 11 bekanta som gjort en sån op. Hon bor 2 mil utanför Oslo och gjorde den för 6veckor sedan! Hon ringde i går och vi pratade i nästan 1 ½ timme och det va såååå kosligt!!! Har saknat henne så och det känndes precis som i går när jag hörde hennes röst i telefonen :0) Hon berättade att Norge ligger en bra bit före Sverige när det gäller helhets koncept med både mage och hjärna. Det är ju i huvudet vårt matmissbruk sitter, inte i magen!! Magen blir ju bara ett verktyg och inbyggd antabus. Hon berättade att det är både läkare och Psykolog som är med på utredningen om man är redo för en sån stor op. Vilket jag tycker är välldigt sunt för just nu känns det som att det är många som mår så psykiskt dåligt och som gjorde det innan op där de hade mat som en ventil eller som ett sätt att lugna och döva känslor som igentligen kanske inte alls skulle ha fått göra en op. Det finns självklart flera som mår psykiskt dåligt pga komplikationer och det är ju inget man kan förutspå. Blir man sen godkänd så får man gå en kurs som är en dag i veckan i 8 veckors tid. Det verkar ju hur klokt som helst!!!!!
Hur kommer jag att reagera den dagen min vikt börjar plana ut och kroppen hittar sin trivsel vikt? Läser om flera stycken på olika forum som stirrar sig blinda på BMI siffrorna och utvecklar ett nästan anorektiskt tänk!!  Hoppas verkligen inte jag hamnar där. Jag har satt min målvikt vid 65-70kg för jag är faktiskt snart 40 år och jag har klämt ut två barn och jag skiter fullkomligt i BMI gränser!!!!!! För de stämmer nog bara om man inte har en enda muskel i kroppen :0/

Här är baksidan på min Mat & Inspirations dagbok som jag ska börja skriva i första dagen på flytperioden! Jag håller på att fylla denna med mentala målbilder som är kanon att läsa när flytperioden är skit jobbig. Håller på med bokens framsida men är inte riktigt klar än. Kommer bilder så fort den börjar bli klar :0)

I dag kom jag på en grej!!!! Nu har jag ju fått datumet för dietist kursen, då kan jag faktiskt räkna ut datum för både första flyt dagen och dagen för operationen, eller rättare sagt senast den 14 augusti kommer jag att opas!!! Vilket ger den 17 juli senast är första flyt dagen!! Eftersom när man gått 2 dagars kursen så kickar ju vårdgarantin in och då är det max 3 månader kvar tills man opereras :0)
17juli är det ju bara 74 dagar, he he klockan va visst över 00.00 så då är det bara 73 dagar kvar senast till flyt starten och max 101 dagar kvar tills jag får hoppa upp på operations bordet!!!!!!

SWEEEEEEET!!!!!

                                                                     Tjingeling bilring


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar