tisdag 2 juli 2013

Mycket oro i kroppen

Mycke tankar och allt som behöver göras och saker som borde göras.
Har vaknat flera mornar med en oerhörd oro i kroppen :0(
Nu när halva arbets styrkan på jobbet har semester så får jag lotten att utföra deras arbetsuppgifter också. Som barndebiteringsunderlaget, Summarum, sen har jag mina ansvars områden kuffa peggen, bilansvarig (bilen är nu repad av en kollega, något skrammlar och detta måste jag ta tag i) jag har även ansvaret att lägga order till vår fastighets skötare som är latare än de flesta och behöver piskas på) inte nog med detta så verkar vår katt ha skadat vänsterbenet för hon haltar (dyrt) måste ringa till Telia för att kolla hur lång bindningstid vi har kvar där för att vi  ska skicka in en lapp med vilket datum vi vill koppla in Hammarö stadsnät, måste tömma poolen för pumpfaanskapet har pajjat = äckligt vatten, gräsmattan måste klippas. Har banne mej sviter kvar efter Jockes arbetslöshet då vi hade så lite pengar för när jag vaknar så har jag sån oro i magen som att vi inte har pengar till mat trotts att vi nu har gott om pengar till mat!?! Jätte kostigt. Har även en gnagande oro eller om det är dåligt samvete för att jag slarvat med maten! Har blivit lite för mycket kakor och popcorn och jag slarvar jätte mycket med vattnet! Har på sin höjd druckit 2-3 dl vatten per dag vilket är under all kritik och det är ju inte konstigt att jag stått still i vikt! Jag har även ätit alldeles för få gånger per dag och jag har inga ursäkter för detta! Ursch skärpning!!!!! Sen behöver vi ha barnvakt både delar av fredag, lördag och söndag :0/
Inte så konstigt att jag känner en gnagande oro när jag vaknar!
Men nu när jag kommer till jobbet så ska jag skriva en lista på saker som jag måste göra på jobbet i dag och sedan stryka en efter en. Sen ska jag börja skriva matdagbok för att se vad jag äter och att jag får i mej alla dagens 6 mål. Sen ska jag försöka hålla popcorn och gofikat till helgen så att jag inte halkar in på fel spår för i går var det hela 8 månader sedan jag opererade mej och för varje dag som går så känns det som att det blir viktigare och viktigare att det jag stoppar i mej blir viktigare och viktigare att det är bra mat eftersom "effekten" eller hur man ska säga av operationen börjar lana ut, eller ja, operationen är ju ett verktyg ingen genväg. Första halvåret eller året så kvittar det vad man äter så går man ner i vikt men efter det så blir det ännu viktigare att det vi äter är nyttigt och att vi tränar för att få den bästa effekten. Det är oftast "bara" 75% av sin övervikt som vi blir av med, så de sista kilona får man kämpa lite mer för. You know what I mean!
Jag har ju velat fram och tillbaka om jag ska köpa årskort på det lokala gymmet Optimal träning, här på ön eller om jag ska vara trogen Friskis & Svettis i stan. Fördelen med Optimal är ju närheten och fördelen med Friskis är att de har spinning. Men när min bäste bantar kompis nu även till lika bästa träningskompis (hon har också gjort en GBP op 6 mån efter mej) köpte ett årskort på Optimal så kändes det som att äh va faan jag kan testa ett år, för det hon berättade så lät det riktigt bra med ex gruppträningen är i small groups på typ 2-3 st och då blir det ju nästan som personlig träning. Så nu har jag ringt och pratat in på telefonsvararen, så nu hoppas jag att de ringer snart för jag vill börja nu!!!! Blev så glad nu när mobilen ringde för jag trodde att det va Optimal som ringde men det var en spekulant på husvagnen som ringde! Håller tummar å tår att han köper den! Vi hittade ju två bilar som vi blev sugna på och båda var på firmor som säljer både husvagnar, bilar och båtar och vi tänkte byta in husvagnen mot bilen men ta mej fasen så var båda bilarna sålda :0(

Nej nu är det dags att skriva en lista på alla att göra saker och sen gå ut i köket och fixa lite mat!

Hoppas att Optimal ringer välldigt snart för jag är verkligen super kass på att vänta.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar