lördag 22 juni 2013

Midsommarafton med allt vad det innebär

Årets midsommar är nu över. Jag verkligen ÄLSKAR dessa familjehögtider!!! Speciellt alla förberedelser med att planera vad som ska ätas, vilka som ska bjudas, städa, piffa, dukningen och sedan när alla gäster kommer så är det bara att njuuuuuta. ÄLSKERT!!!! I år känndes midsommar extra bra, för i år så va det inte svårt att veta vad jag skulle ta på mej. Det va lätt som en plätt :0) Det blev en vit sommar klänning. 37 kg mindre än förra året. Vi dukade långbord ute på altanen och vi var totalt 10 personer och det var hur trevligt som helst. Barnen lekte så att vi knappt märkte dem. Senare på kvällen blev det kortspel och mer mat. En riktigt lyckad midsommar afton.

Den 19 juni firade jag och hanen 14 år tillsammans <3<3<3 Nu väger jag bara 11 kg mer än när vi träffades för 14 år sedan. I stället för 48 kg mer som jag vägde innan min flyt period innan op. Herre gud....... 48 kg hade jag gått upp. Fy faan va hemskt!!!!!! Vilket förfalll :0( Men jag tog tag i det och det är det viktigaste. För nu mår jag sååå mycket bättre och jag har förlängt mitt liv.

I dag ska jag ner till kommun gymmet och styrketräna och nu va det längesen. Nu va det längesen, fy på mej!!!! I torsdags fick jag veta att min tränings kompis är gravid. Så nu måste jag få lite bättre disciplin på mej själv och gå i väg och träna! Men jag tror nog inte att det blir så svårt, eftersom jag är lite kvälls trött och då hellre vill vara hemma och mysa med familjen och tränar hellre på dagen, medans min träningskompis hellre tränar på kvällen. Har märkt att jag fått lite häng nu så nu måste jag fylla gäddhänget med lite muskler. och magen är ju lite lätt sladdrig, inte för att jag tycker det gör så mycket, men jag vill bli starkare!!!!

Nej nu blir det att äta lite lax, färskpotatis och lite grillrester till lunch :0) Sen blir det film mys med hela familjen denna lediga dag innan det är dags för ett styrketräningspass i tortyrkammern på Kommunhuset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar