torsdag 4 juli 2013

Nu finns det ingen återvändo!

Nu har jag gjort det!!!
Jag har tecknat ett årskort på Optimal Träning OCH jag har varit där i dag och gjort kondition, styrka och rörlighets test!
Klockan 11.00 i morse gick jag med pirriga steg de 10 minuterna som det tar att gå till Optimal för att träffa PTn Linda och göra testet som lägger grunden till mitt träningsprogram! Tack och lov så hade min träningskompis Nina varit där dagen innan och gjort samma test så jag va lite förberedd. Jag va skapligt orolig att det skulle typ göra max puls test då jag skulle spinga tills jag kräktes (skulle nog kissat på mej innan jag han spy! kniiip, kniiiiip) Men det gick helt klart över förväntan!!!
Först kollade vi kropps fett med hjälp av ultraljuds grunka då fettet mättes på mage, höften och gäddhänget!
Min fett procent va 31.2



 
Störande nära "normal"
 
Efter ultraljuds grejen så gick vi upp i gymmet för att göra ett kondis test och rörlighets test! Pirr!!!!
Först fick jag gå upp å ner på en hög step up bräda i 3 minuter och efter det så skulle hon ta pulsen. Hon frågade efteråt om jag tränar mycket? Nej! Jag går ju till jobbet som jag har 5 km till och har varit nere i kommungymmet och kört en del. Efter det så skulle jag köra så många situps jag kunde på en minut och sen så många squat jag han på en minut. Även göra så många kärring armhävningar (på knä mot en situps bräda) Sen frågade hon igen om jag tränade mycke en gång till :0) SKÖJJIT!!!!!! Sen va dags för rörlihets test och då fick jag stå med raka ben och försöka nå backen, och sedan rakt ut och sedan dra armarna bakåt. Blev bra resultat på kondis! Situps, armhävningar och squaten hamnade inne på grön cirkel :0)
Sen körde vi snabb genomgång på mitt tränings program, fettförbränning i början av programmet, styrka i mitten och fettförbränning på slutet. Hela programmet tar ca 30 min! Effektivt som faan!!
Lite skillnad på de 1.5-2.5 timmar som träningsprogrammet jag knopat ihop :0)
Då kommer det ju inte alls kännas betungande att gå dit ens på kvälls tid. Ska försöka köra på morgonen eftersom jag har mest energi och då är det nog lite med folk.
På söndag börjar jag jobba 15.30 och Jocke som gjort natten har sovit färdigt vid 13.00 :0) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar