tisdag 23 juli 2013

ÄNTLIGEN semester :0)

Trodde aldrig dagen skulle komma, men ta mej tusan nu har jag äntligen börjat min 6 veckor långa semester :0) Är inne på andra dagen och jag har fortfarande inte fattat det. Kanske beror på att Idas simskola håller på hela denna vecka också och vi får ställa väckarklockan 9.15 så vi kommer upp i tid (trötta familjen) Jag började min semester på ett helt ljuvligt sätt. Barnen hade tjaffsat i flera dagar så jag och hanen bestämde oss för att dela på dem så att de får lite egentid med oss var och en. Jocke och Hampus drog ut med båten för att grilla korv på Sööa och sen blåsa rakt ut och fiska och Hampus han njöt i fulla drag. Jag och Ida packade väskan med kakor, dricka, nötter melon mm och drog till Bomsta
Sämre start på semestern kan man ju verkligen ha :0) Ida är VERKLIGEN en liten mammakorv.

 Fick en riktigt uppvaknande eller ska man säga aha upplevelse härom dagen när jag och Jocke satt och pratade så sa jag till honom att jag tycker det är så roligt att denna sommaren är första sommaren någonsin som Ida velat ha på sig kjolar och klänningar!!!! Jag har varje år köpt många klänningar och kjolar men ungen har vägrat ta på sig dom och det har känts lite va fasen när vi väl fått en tös så vill hon inte ha på sig kjolar :0( DÅ säger Jocke något som jag själv inte alls tänkt på. Du tror inte på att det beror på att DU för första sommaren ever har på dej kjolar och klänningar? Men shitt!!! Så är det ju!!!! Nog för att jag fattar att vi föräldrar har inverkan på våra barns liv....... Men sååå mycket trodde jag banne mej inte! Älskade unge <3 Jag blev nästan rörd när jag tänkte på denna lilla ärta har mej som största idol och hin vill ju inget hellre än att vara nära mej och vara som mej! Då måste jag ju VERKLIGEN vara den absolut bästa förebild som finns i denna värld!!!! Detta fick mej att tänka tillbaka på min barndom och vad min mamma färgat av på mej? Hm, den va svår. Den får jag nog klura på ett tag.

Förra veckan så började Ida på simskola med sina låtsas brorsor (jag och deras mamma har känt varandra i över 30 år och vi var mammalediga tillsammans och hade det heeeelt underbart och Ida var endast 10 dagar gammal när vi började umgås och hennes var 3 månader) Ida är jätte duktig och hon har bestämt sig för att hon SKA lära sig simma på dessa två veckor och jag kan säga att med 3 dagar kvar så ligger hon mycket bra till!!!

Men det är banne mej ingen värme i vattnet! Kallt som busen, endast 18 grader och barnen är ena riktiga kämpar. Jag skulle nog nästan sten dö om jag gick i!!!! Kan säga att 38kg fett värmde riktigt gött (det va väll det enda fördelen, men jag fryser hellre än får de kilona tillbaka.
Men resten av veckans simlektioner så har vi ett hemligt vapen!
Våtdräkt!! Nu är det färdig fruset :0)

I dag efter vi hade varit på simskola så ringde vi på en BMX som vi hittade på annons till Hampus och som tur va så va det en kanon go kille som bodde 100m från oss som sålde den.
Jämt lite nöjd!!!! :0) En ny vit hjälm blev det också. Efter  det så va det dags att fixa lunch och som vanligt så va det en hel hög med ungar hemma hos oss och det va lika bra att utfodra hela högen. Efter det så packade vi badkassen för andra gången och tog med hela högen upp till Kronoparkens utomhus basänger (härligt tempererat vatten vilket känns som ett mycket bra alternativ nu när det är så kallt i Vänern!


Barnen badade tills de såg ut som små russin! Helt underbart!!!!! efter badet så åkte vi hem till familjen Tikkanen för lite grillat och då började det regna. Skönt när det kommer på kvällen och inte på dagen. Efter vi mumsat smarrig mat så drog jag och Ida till gymmet, där vi va helt ensamma :0)
Ida är ju sååå nöjd bara hon får vara med, så hon stod och dansade tryckare med boxnings säcken. Kände mej jätte nöjd att jag kom i väg till gymmet trotts att vi åkte på grillkväll, så nu sitter jag här och klappar mej själv på axeln och känner mej jätte nöjd och njuter av en proteinshake :0)

Vågen har ju stått så gott som still i nästan 6 veckor, men nu så har den gjort ett litet ryck sedan jag började träna vilket känns jätte kul nu när det verkligen inte är så långt kvar och det vore jätte kul att inte snubbla på målsnöret!
Bara 1.3 kg så får jag välkomna det efterlängtade 60 talet och det känns svindlande nära. Om några dagar så är det banne mej 9 månader sedan operationen och det känns så galet bra!!!!! Denna sommaren har jag verkligen BARA njutit!!!!! Det har inte alls varit ångest laddat med att jag känner mej otymplig, inga kläder som passar då kläderna från året innan ALLTID varit försmå. Denna sommaren så har jag inte ägnat en enda sekund åt de känslorna som jag alltid annars känt på sommaren :0) Denna operation är absolut det bästa jag gjort!!!!!! Tänk att man kunde må så här bra och framför allt vara så tillfreds med mej själv, det är helt UNDERBART!!!!!!
I morgon ska jag banne mej ta fram måttbandet för att se om det har hänt något där i stället för på vågen! Det känns på kläderna som att det nog ha kan ha gjort det!! Spännande :0)
Är VÄLDIGT sugen på att köpa nya kläder nu!!!!!! Riktigt vrål längtar tills vi ska ner till ULLARED!!!!! Behöver ju nya höst kläder! För höst jackan jag hade förra året simmar jag ju i tack och lov, så även med regnstället!!! Ska köpa mer snygga scarfar, halsband, armband mm när vi kommer dit!

När jag fyllde år så önskade jag mej ett present kort på The Dressingroom av mina föräldrar för där finns det så galet mycket snygga kläder så jag skulle kunna köpa ihjäl mej. Ganska dyrt men såååååå snyggt!!!! Har gått och fluktat på ett par orange jeans men det kostar 699kr vilket känns som lite over the top! dels för att det är galet massa pengar OCH för vem vet jag kanske går ner 10-15 kilo till. Men trot eller ej men det va halva priset på brallorna nu!!!!! LYCKA!!! Söta Anna som äger affären gav mej yttligare 100kr i rabat för att jag fyller år tjohooooo va glad jag blev


Det räckte nu till både de supersnygga jeansen och till en skitsnygg cardigan med en stjärna på och ett par örhängen med stjärnor på :0) SUPERNÖJD!!!!! När jag fyller 40 år nästa sommar så ska jag bjuda in alla mina goda vänner och då ska jag önska mej bara presentkort på The Dressingroom för då har det gått 1 år och 8 månader sedan operation och jag hoppas jag då är vikt stabil :0)

På lördag så ska vi överraska barnen med att väcka dem tidigt på morgonen och sedan ta tåget till Göteborg för att gå på Universeum och Liseberg och det ska bli jätte jätte kul! Åkte för några år sedan med Hampus på en sån resa och nu är Ida så stor så hon kommer nog tycka det är lika kul :0)

Nu är klockan alldeles för mycke igen så nu är det over and out!

2 kommentarer:

  1. Vad skönt med semester :)
    Och wow bra jobbat med vikten :) snart i mål! Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Marie-Louise!
    Tack :0) Ja det är dubbel Gilla på både semester och viktminskningen! Ska bli MYCKET spännande att få se om jag kanske kommit i mål när jag väger mej den 20 augusti!!

    Stooor kram till dej :0)

    SvaraRadera