söndag 4 november 2012

Äntligen över på andra sidan :0)

Den 31 oktober så åkte jag upp till Torsby för inläggning, inte ett dugg nervös! Klunkade i mej de sista pulvershakerna, å tänkte ALDRIG MER!!!! Kände en liten tillstymmelse till nervös pirr när sköterskan kom och sa till mej att jag skulle göra hibiscrubb duschning innan jag gick och la mej. Jag fick dela rum med en skön dam i 50års åldern som hade gjort GBP op dagen innan och jag tyckte att hon verkade riktigt pigg. Gött då är det nog inte så farligt!!! Min nervositet började lite mer när jag kl6.00 blev väckt och tillsagd att göra hibiscrubb duschningen en gång till. Jag som trodde att hibiscrubb skulle göra mitt hår till svinto gjorde faktiskt mitt hår mjukt. Han ligga i sängen endast en liten stund innan 2 sköterskor kom in och gav mej illamående tablett och berättade lite hur det kommer att gå till. Vips tog de tag i min säng och körde i väg mej. SHITT!!! Nu är det din tur sa min rumskompis. FUCK!!! Jäklar, hjälp!!! Nu började mitt hjärta bulta. Sen när jag kom in i op salen så var det riktigt läskigt!!! Men alla var jätte gulliga mot mej. Jag fick dricka en vätska som smakade som unket vatten, den neutraliserade magsafterna. Urk! Sen satte de en mask över ansiktet och när jag sa att nu blir jag vinnögd KNOCK!! Blir jätte förvånad när en sköterska väcker mej och säger att det är klart! Min första tanke är - vad är klart??? Ja just jäklar jag har ju opererat mej. Hög som ett hus ställer jag mej upp för att gå och kissa för det tyckte damen att jag skulle göra. Är så bedövad så jag får trycka ur mej kiss. Sover länge sedan rullas jag upp till avdelning 4a, sover och sover gött!!
Min rumskompis har fått åka hem och hon hade lämnat kvar ett lypsyl med chokladsmak som va guld värt. Sov nästan inget på natten. På morgonen efter kände jag vad faan har jag gett mej in på HJÄLP!!!!! En ny och trevlig rumskompis som hade opats efter mej. Dagen efter det skulle vi bli utskrivna och då var vi super pigga och det kändes helt underbart att få komma hem, samtidigt var jag jätte pirrig. Hemma på kvällen åt vi gulasch soppa och herre jösses va god den var!!!!
I dag den 4 november var morgonen riktigt tung, urk å blä för frulle. På eftermiddagen fick jag världens fett diarré och det gjorde mej glad för jag ville ju ha en negativ reaktion på när jag äter fel och det fick jag. Mår lite illa nu på kvällen men det är ju inte så länge sedan op så det blir nog bättre om ett par dagar.

kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar