lördag 17 november 2012

2 veckor efter operationen :0)

Nu har det gått lite över 2 veckor efter min GBP op och jag mår fortfarande kanon bra!!! I torsdags var det dags att knalla ner till vårdcentralen och ta bort mina agraffer. LIVRÄDD!!! Men det gick kanon bra! Kändes som hon noppade lite hår. Solen sken och det var ljummet i luften så jag passade på att fortsätta min promenad och tog omvägen ner till Lillängshamnen och vidare förbi lilltösens dagis och sedan hem. Det blev totalt en promenad på 70 min. Hade tjuvstartat med mosad mat någon dag tidigare och i 4 dagar gått dagis promenaderna som tar 50 min vid lämning och samma vid hämtning. Eftersom jag skulle ner till Vårdcentralen kl 8.00 och jag tog en promenad så fick Jocke till uppgift att lämna Ida på dagis. Enda uppgiften han skulle ansvara för under heeela veckan. Ida ska lämnas 9.00 och jag kom hem från promenaden 9.20, när jag ropade Hej så kommer en jätte glad och nyvaken Ida mot mej. Öh????? Är inte du på dagis? Oj jäklar det glömde jag, sa Jocke. Kände att jag inte riktigt kunde gnälla på honom eftersom han körde världens tvättrace he he he. I morgon är Ida ledig för det är fredag sa Jocke för att visa att han hade lite koll i alla fall.

Maten går hur bra som helst men jag känner att min nya mage är välldigt stresskänslig. Så i torsdags blev det lite illamående, lite bakisfeeling. Men på fredagen hade vi INGET planerat vilket var jätte skönt. Bara innebandyträning med Hampus kl 17.00 och handla fredagsmys. Mådde kanon bra heeeela dagen. I går fredag var hela familjen kanon trötta och efter att vi ätit sena middagen lax, potatis och hollandeisås (eller hur fasen det stavas) såååå gött. Så däckade vi i soffan och ingen orkade äta fredags popcornen. Kl 21.30 var det släkt i hela huset å natti natti.

I morse vaknade jag av mej själv kl 9.20 inga barn hade kommit in och väkt oss. SWEEEET!!!
I dag blir det att packa kylväskan för i dag är det 40års jubileum för Hammarö HC :0)

Smygvägde mej i morse och det var -1,6kg fast det är inte vecko vägning för än i morgon.
Tot -13,3kg sen 27 sep när jag började flyta. Fy fasen va skönt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar