onsdag 24 oktober 2012

Om 1 vecka läggs jag in!!

Nästa onsdag vid denna tiden så ligger jag på avdelningen på Torsby sjukhus :0) Kan inte fatta det! Att det är snart slut med de förbaskade shakerna! SNart blir det mat!!! På fredag ska jag åka och handla hem det som jag ska äta när jag kommer hem från op! Senast i går var det dags för det mest irriterande diskussionen. Ska du verkligen göra denna op? Kan du inte prova att minska på portionerna så får du i allafall njuta av mat? Hade jag inte tyckt om personen som sa det så hade jag svarat Jaha! Är det så man gör!! Det hade jag ingen aning om, det måste jag prova :0( Men svarade i stället vänligt med bestämt att det har jag provat i 20 år och det fungerar bevisligen inte! Jag kommer inte att hoppa av denna operation! Hon förstod och sa att hon stöttar mej naturligtvis men hon är ju så orolig för hon har tydligen en kompis som gjort en sådan operation och hon dog. Hur många år sedan det är och vilken variant hon har gjort vet inte jag. Sen läser hon massa skvaller tidningar och det verkar inte vara de mest lyckade operationerna som det skrivs om där. Så stackarn är så nojjig. Själv känner jag mej inte alls nervös alls. Jag har aldrig legat på sjukhus och jag har aldrig varit sövd eller opererats så jag är väll lyckligt ovetande. Smygvägde mej i morse och det va innan jag bytte batterier (vågen har muppat sig lite så batterierna var nog så gott som slut) då stod den på 100.4kg så det är bara 0.5kg kvar tills jag ÄNTLIGEN är nere på tvåsiffrigt!!!!!!! Totala viktminskningen på 4 veckors pulver är -8.4kg. Kravet är 7kg och det klarade jag ju galant! -8.4kg och en heeeel vecka kvar tills jag läggs in. Skönt då kommer jag vara nere på det härliga 90talet WOOHHOOOOO!!!!!! Ska bli helt underbart att komma under 100kg strecket. Nu ber jag till högre makter att varken jag eller kirurgen som ska opereras blir sjuka eller att de hittar något när det öppnar hålen, för nu orkar jag inte att min operation skjuts upp en gång till. Det skulle nog sänka mej totalt!!!! Det som gör mej lite extra nojjig är att barnen har inte varit sjuka denna höst och det brukar ju komma som ett brev på påsten :0((((
Nej, nu ska jag tänka possitivt!!!

Snart, jäkligt snart börjar mitt nya liv <3<3<3<3

6 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag har hittat till din blogg tycker den är kul att läsa. Jag har precis fått min remissbekräftelse från Torsby så min resa har bara börjat men jag hoppas att det blir bra. Jag har ju förstås en massa frågor (som du gärna får besvara om du vill)...är kravet att man ska gå ner 7 kilo eller är det individuellt? Vad händer efter att man varit på gruppinfo?

    //Susanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Susanne!
      Å va kul att du hittade min blogg!!! Jag har självklart tid att svara på ALLA dina frågor!!!!
      Efter att du varit på grupp infon så är det en lååång väntan sedan blir det en två dagars dietist utbildning då dietisten berättar om livet efter op och vad som är viktigt att tänka på. Det vanligaste är ca 25 dagars flyt och då vill dom helst att man ska gå ner 7 kg. Det kommer du lätt att göra. Under flytet så ska man ligga på 800 kcal per dag via pulver och det beror på att när vi får i oss 800kcal så går inte kroppen på svält och släpper därför lättare i från sig fettcellerna. Jag finns även på en sida för magoperationer som heter www.viktop.se och då är det bara att söka på Mammasockervadd så kan du skicka pm med alla dina frågor så svarar jag.
      Stor kram till dej Susanne

      Radera
  2. Åh vad spännande att följa någon som befinner sig i samma fas så att säga :)
    Jag opereras i sthlm den 14 nov - så det blir inte långt mellan våra operationer ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan Annika!
      Kul att vi är i samma fas!
      Stort hejja på och lycka till :0)

      Radera
  3. MEN! Du har ju inte uppdaterat!!! :-) Gör det nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan Sundochfin!
      Här kommer uppdateringen, om 20 min i allafall

      Radera