söndag 1 juli 2012

Inte hade jag väll trott att det kunde vara sååå skönt att ha semester!!!

I dag är sista dagen på första veckan av mina 6 semester veckor! Å det har varit helt underbart härliiiigt! Trotts att vädret varit relativt dåligt med mycke regn. Men stress nivån är nästan obefintlig, har redan första dagen på semestern inte haft min mobil telefon bredvid sängen utan haft den avstängd eller på laddning nere i köket för att slippa bli väckt. Känns helt olagligt gött att inte ha en enda tid att passa! Inga dagis eller skol tider, inga fotbolls tränings tider utan bara vara med mina barn.

Vad har jag då gjort första semester veckan? Jo jag har bara myst och lekt med barnen! Vi har städat klart hela huset så nu är det verkligen tipp top! SWEEEEEET!!! Sen har jag och Lollo smyg scrappat lite, ja jag vet att jag inte skulle öppna lådorna för än första flyt dagen men jag kunde inte hålla mej utan va tvungen att göra lite förberedande alster när Lollo va här med sin Sissix maskin!!
Vi har varit å badat 2 gånger ute på Geting berget som är en helt juvlig badplats med sand botten å lång grundt. Vi har överaskat barnen med att gå på Cirkus Scott vilket va en kanon upplevelse!!! Super mysigt och kvälen avslutades med Mc Donalds. Dagen efter skulle en kompis till Hampus sova över. Dessa busar skrämde upp varandra så kompisen ville gå hem 00.35 SUCK! Jag frågade om jag skulle följa honom hem (han bor ca 100m från oss) vi gick ner å kollade å det va relativt upplyst.
Sen en tråkig sak!! På morgonen när min sambo skulle på arbets intervjuv så upptäckte han att en dum jävel har varit på vår uppfart och snott propellern på vår båt!!!!! Jävla nötter!!!!!
Vi har även hunnit grilla med sambons moster och mannens kusin med familj :0) Så trevligt med god mat, vin å Plump. Ännu en kompis till Hampus som sov över å han sov kvar hela natten tack å lov.

Nu till något riktigt roligt!
Jocke blev arbetslös i fredags. Jag och vår ena granne satt å tjattrade över en kopp the så pratade vi om att Jocke skulle bli arbetslös. Efter en stund får jag ett sms från henne att han ska ringa till återvinningen för hon tror att det är en som ska sluta där. i måndags åkte Jocke dit med sitt CV, på onsdagen ringer dom och undrar om han kan komma dit och prata på fredagen. När han kommer hem så skrattar han å säger att vi får skjuta på vår första sommar semester tillsammans i ett år till. Skulle vara vår första sommar semester tillsammans på 13 år (min första sommar semester på 9år) Han har fått jobb på återvinningen juli, aug och september! Hoppas att det leder till fast OCH framför allt att han trivs!!!

Nu är vi i juli månad äntligen!!! Om 25 dagar så är det exakt ett år sedan jag bestämde mej till 100% att jag ville göra en Gastricbypass operation. Detta året har faktiskt gått riktigt fort, mycke fortare än vad jag kunnat tro! Känns såå skönt att jag han klart med mina studier precis som jag planerat. I slutet av juli borde jag få veta vilket op datum jag får och vilken dag som jag får börja flyta!! Fy fasen va jag längtar!!!! Jag har berättat för de som var å grillade hos oss om min kommande op. Skönt! Har räknat på att op 15 september i så fall är det i dag 44 dagar kvar tills första flyt dagen och 77 dagar kvar till dagen D då jag ska opas och mitt nya liv börjar. Det datumet som jag opas får bli min födelsedag ner 2 :0)
Jag är såå otroligt glad att min goa vän Kristina som gjorde sin op bara för några veckor sedan och det är såå spännande att höra hur hon har det på andra sidan och hur allt känns å vad hon äter mm. Gör att jag längtar ännu mer och jag kommer att vara kanon bra förberedd när min dag är kommen. Tack goaste vackra Kristina är så glad att jag har dej <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar