lördag 7 juli 2012

Semester vecka nr 2 :0)

På måndags kvällen satte jag Ida i badkaret och jag satte mej i mitt scrapbooking hörna och gjorde färdigt det bröllops grattis kortet som jag fått beställning på :0)




I tisdags fyllde jag 38år. Jag va banne mej tvungen att räkna ut hur mycket jag fyllde på miniräknaren ha ha ha ha! Fick ett jätte fint grattis kort av pappa som han själv hade skrivit (har aldrig under mina 38år hänt förut) och det han skrev gjorde mej riktigt rörd och såå glad. Han hade även lagt i 500kr, av Jockes moster fick jag en jätte fin väggljusstake, av svärföräldrarna fick jag en jätte fin blomgrupp och av pappa fick jag resterande delar av ytter trappen som jag önskade mej förra året. En kanon dag!!

På onsdagen så knäckte ida koden hur man cycklar utan stödhjul!!!!!!! Så otroligt duktig vår lilla söt nöt är :0) Vilken lycka!!! Blir perfekt sen efter op när jag ska gå mina många och långa raska promenader!!! Vi cycklade ner till Mörudden och Ida cycklade hela vägen dit
Vi plaskade å solade och myste i 4 timmar, sen cycklade vi hem för då va vi jätte hungriga så vi hoppade i bilen och åkte in till Burger King och åt lite gott och barnen lekte på utsidan.

Torsdag morgon började som vanligt med en sen härlig långfrulle, med macka, the och tidning. Började sedan känna att en nackspärr var på ingång. Fasen inte nu när jag har semester!! När klockan va 11.10 så gick jag upp och väckte mina barn. Tack gode gud för morgontrötta barn. Tog en 1g panodil men utan effekt. Tog senare en Citodon och då äntligen kände jag att det lindrade lite. Vid 18 tiden så kom Lollo och hennes familj med familje pizza som vi avnjöt ute på altanen. Till efterätt så tryckte vi i oss tårtan som jag och barnen bakat dagen innan. När de hade åkt hem så ville Ida cyckla bort till dagis för hon ville se hur det såg ut när det är kvällen, sagt och gjort så hoppade Ida på cyckeln medans jag och Hampus gick. Det va en helt juvlig sommarkväll och vi va ute och gick i 1,5 timmar. Sen hoppade vi i sängen o somnade nästan omgående efter yttligare en citodon.

I går fredag skulle jag och min mamma åka och köpa den stora vita spegeln som jag önskat mej och som jag tänkte hänga ovanför vår soffa, men j-lar va besviken jag blev när den va slut :0(((
Så det fick bli en härligt limegrön ryamatta till vardagsrummet. Passade kanon.
I går beställde jag även 12 paket Modifast i smakerna Hallon, Jordgubb, Choklad. När lönen kommer så ska jag köpa 4 paket modifast i smakerna Mango, Mintchoklad, vanilj. Sen jäklar är jag redo för flytperioden!!!! Det enda som är kvar att köpa är Mittval Kvinna vitaminer och en hottig dosett, men dosetten kan jag köpa i slutet av nästa månad. Vitaminerna tyckte DR Hoffman att vi kunde börja med redan nu så de ska jag köpa nästa vecka.

Att berätta för min omgivning om att jag ska göra en GBP op kändes som att komma ut ur garderoben som homosexuell, kan jag tänka mej i allafall. Innan snurrade tankarna- vad ska folk tycka och hur kommer folk se på mej efter att jag berättat osv. Men det ortroligt stora stöd som jag fick gjorde mej såå rörd!!!! Det hade jag ALDRIG vågat hoppas på. Alla värmande ord :0) Vilka underbara människor jag har runt mej som älskar mej. Jag är så glad att jag vågade ta steget och outa mej på facebook, behöver inte smyga. Herre jösses vad jag lääääängtar tills jag får veta datum för op och tills jag får börja flyta. Om mitt op datum blir den 16 september så är det i dag bara 38 dagar kvar tills första flyt dagen :0)))))))

Har tänkt lägga upp min flyt dag så här:
9.00 Buljong
11.00 Cambridge
13.00 Modifast
15.00 Cambridge
17.00 Modifast
19.00 Cambridge
21.00 Buljong
                                Tot 800 kalorier som det är det dagsintaget som vi ska ligga på

Borde ju gå lätt som en dans eftersom det bara är 2 timmar mellan varje drink :0) och att det är dubbelt så mycke kalorier som det brukar vara när jag kör ren kur, och buljon kommer stilla det stora salt begäret jag alltid brukar drabbas av vid flyt perioderna. Den stora räddaren är ju min stora last Coca cola Zero :0)

Jag har ätit allt som jag varit sugen på så jag känner mej mer än super redo!!! Ska i dag vika i ordning de största storlekarna av mina snygga försmå kläder så att det bara är att jobba sig nedåt :0)
I går köpte jag en jätte fin vit tunika trotts att den nu är förliten! Denna gång så vet jag att jag snart kommer att komma i den (strl 44) den kommer bli såå snygg till mina halvljusa Levis stretch jeans :0)

Nej nu ska jag och Ida ut på ännu en cyckeltur! Vill vara i så bra form som möjligt inför operationen eftersom det hjälper vid återhämtningen :0) Det känns helt svindlande att det snart faktiskt är min tur att hoppa upp på operations bordet!!!! Detta har jag väntat på så otroligt länge och nu är det inom räckhåll! Känns helt ofattbart!! Å det känns så rätt!

Tjingeling bilring


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar