torsdag 3 oktober 2013

4e dagen på min uppväxling inför 1 års besöket efter min GBP op

Redan 4e dagen i uppväxlingen och det går riktigt bra förutom lite plockgodis som råkat slinka ner. Att det ska vara så förbannat svårt. MEN träningen och maten går riktigt bra och träningsverken svider gött i rumpaaaan, magen och axlarna :0) Riktigt skönt!! Så snart är första veckan gjord. Vätskan har gått riktigt bra alla dagar utom en. Vilket är ett framsteg.

I tisdags tog Ida hål i sina öron och det har hon velat i nästan 1 år men vi bestämde att hon skulle börja skolan först och att det skulle bli efter badsäsången. Så nu är hon sååååå nöjd :0)
 


 
I lördags gjorde vi något som jag inte gjort sedan jag var jätte liten och det var att gå på bio här på Folketshus och då tittade vi på premiären av Flygplan i 3D och barnen var helnöjda och det va bra mycke billigare än vad det är att gå på bio på Filmstaden och det var mycket mysigare :0)



Tänk så fort man glömmer att jag sett ut så, känslan av att vara så trött och orörlig som jag faktiskt var för bara ett ynka år sedan. Känslan av att känna sig så fruktansvärt obekväm och utstirrad i min fatsuit. Känns verkligen som en stor sten som succesivt lyfts från mina axlar och det känns helt underbart att INTE behöva oroa sig och vantrivas med sig själv! Även ekonomiskt så är det en jätte skillnad och det är så otroligt skönt att vi har fått en riktigt bra balans så det är sinnesfrid på båda planen :0)

 Jag har gått ner en hel 11 åring + 3 kilo till. Hur i hela friden har jag orkat gå och bära runt på en hel hockeykille plus en 3 kilos hantel. Blev mer verkligt när jag lyfte upp Hampus. Klapp på min egen axel. Det har jag gjort himla bra!!!!






I går var det stängt på skolan så jag, bästa grannen och Lollo tog med oss alla våra barn och drog till Mariebergsskogen för att grilla hamburgare och röja lite i lekparken. En riktigt kanon härlig dag som avslutades med friåkning i Hammarö ishall och det gick lite bättre på skrillorna.

Denna vecka har jag haft semester började veckan med vabb (japp, jag ansökte om semester v40 för jag trodde det var höstlov, men va synd då fick jag söka semester v 44 också ) och det har varit jätte skönt för jag har kunnat vara med på barnens ALLA träningar och match och jag har kunnat läsa med Hampus varje kväll och gjort läxorna i lugn och ro med honom och det har känts såååå lyxigt!!!

Nu har jag kört igenom mitt program på Optimal träning och duschat och ätit mumsiga proteinpannkakor och vips så är klockan dags att hämta Ida. I kväll har jag och Ida tjej kväll tillsammans med Jessica + dotter och vi ska gå på Dressingrooms modevisning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar