söndag 13 oktober 2013

19 dagar kvar till 1års dagen och 47 dagar kvar till ett års kollen hos husläkaren

Det har nu gått nästan 2 veckor på min uppväxling och det har gått ganska bra! Maten har gått riktigt bra. Vattnet har det gått så där med och träningen har det också gått ganska bra med (bangar lite för lätt om någon kommer med ett roligare förslag och hanen har jobbat mycket så jag har varit ensam med barnen = inga gruppträningar) Men nya tag med vattnet och träningen from i morgon. Har sagt till Lollo att jag måste lägga mer fokus på min träning och att jag SKA träna måndag, onsdag och fredagar. Även om jag tränar direkt efter jag lämnat barnen på skolan 8.20 så har jag tränat färdigt och har ätit frulle nr 2 tills klockan är 10.30 och då hinner ju jag och Lollo lite scrappbooking fram tills jag hämtar Ida 12.50 sen finns det ju tisdagar och torsdagar då jag är helt fri :0)

Skulle ju inte väga mej för än den 1 november, men fick ett sånt jäkla sug och en känsla att det nog hänt något på vågen (liten strimma hopp att min sega platå som hållt i sig i 31 dagar (vill ju ner några kilo till, typ 5-6 kilo till vore riktigt najs) och jag hade den senaste dagarna börjat frysa något så in i bängen, vilket i och försig tillhör årstiden , men i alla fall så läste jag i en av GBP fb grupperna att en tjej börjat frysa som fasen då hennes platå släppte förra veckan. Jag ilade i väg till Ica för att köpa batterier, snabbt hem och pinnade upp på badrummet och klämde i batterierna och slet av mej kläderna och skuttade upp på vågen och medans siffrorna rullade så bad jag till smalhetens överhuvud. Trotts att jag ätit och det var mitt på dagen så stod det 68.6 vilket är 0.3 kg MINDRE än för 30 dagar sedan och jäklar va glad jag blev!!! Men sen så åt jag ju resten av dagen och sen har ju jag och jag avslutade med att äta en stor proteinproppad kvällsmacka vid 22 tiden (kanske inte så jäkla smart när man vill väga så lite som möjligt på morgonen efter) så döm om min irritation när vågen visade 68.9 kg på morgonen efter :0( Jag hade hoppats på att det skulle stå i alla fall 67.8 kg, då hade jag gått ner 41 kg. Ja ja, jag får väll prova om jag har bättre tur i morgon :0/

Jag och hanen har ju som sagt fått dille på att mysa till med proteinproppade mackor och the när han kommer hem på kvällarna efter jobbet. Ex en skiva rostad lingongrova med leverpastej, några skivor rostbiff, inlagd gurka, brieost och tomat. SMARRIGT!!!!!! Och mycket bättre än att äta popcorn som jag gjorde varje kväll i början av min uppväxling, men nu har jag kommit ur det tack och lov.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar