lördag 26 oktober 2013

Är det nu det släpper? Eller är det bara tillfälligt?

Jag har stått still på 68.9 kg sedan 14 september och jag hade förlikat mej med att här är det slut på viktnedgången och nästan räknat med att plussat något kilo som de flesta gör när viktminskningen tagit slut. Har läst att vi GBP opade oftast går ner i vikt under de första 18 månaderna vilket borde göra att jag faktiskt har 6 månaders snigel viktnedgång kvar! Eller....? Så gissa om jag blev försvånad när vågen i morse stod på 68.2 kg :o
Jag är jätte nöjd med min kropp och min viktminskning, men nått/några kilo till gör inget :0) Mitt BMI ligger nu på 25.7, så det är bara 0.7 bmi enheter från att vara normal viktig

Nu är det bara dagar kvar tills min 1 års dag och den ska jag fira med att åka till Ullared!!! Jag har inga stora summor med denna gång eftersom vi håller på och dra in Hammarö stadsnät (13.000kr) och sedan spar vi så mycket det bara går för att få ihop en så stor buffert som möjligt tills hanen blir arbetslös 1 dec. Men 1.000kr ska jag lägga på bara MEEEEEJ!!!!   Jag behöver bh-ar och trosor och nya träningskläder!!!!! Har ett par träningsbrallor som jag fått av min underbara vän Kristina, men nu börjar dom också bli fladdriga :0) Det ska bli jätte kul att shoppa lite nya kläder !!
Jag längtar tills den 29 november när jag ska till familjeläkaren på kontroll och tills telefonsamtalet från Stephan Axer som opererade mej. Ska bli intressant att få höra hur mina värden ligger.

 Nu har vi äntligen fått korten från Hammarö HC och jag kan inte bli annat än stolt över vilken duktig och fin grabb vi har <3





I går var Ida på Halloween disco på skolan och det var proppfullt med läskiga typer :0)
Jätte kul!!! Jag ÄLSKAR Halloween!!! Tyvärr fick jag totalt hjärnsläpp när jag lade oktober schemat så jag jobbar 8-22 den dagen jag tänkte att vi skulle ha vår Halloween fest. Ja ja ja, då är inbjudningskorten till nästa års Halloween fest klara :0/

Jag dricker ju inte kaffe för jag tycker att det smakar skit, men jag älskar te och nu har jag hittat 3 nya te sorter som är to die for!!!!!


Dessa tre är helt underbara!!!! Jag är ingen godis råtta längre sedan efter op, men dessa är riktigt mumsiga att koka en stor mugg på kvällen.

Mitt nya träningsprogram blev jag jätte nöjd med (gött med träningsverk) och jag så snabbt resultat på armarna och på magen! Men som väntat så smyger sig en j-a förkylning på. Jäkligt typiskt nu när jag är mycket ledig i 2 veckor. Men men, jag har ju resten av livet kvar att träna så jag hinner! Måste släppa det dåliga samvetet över att jag inte tränar nu när jag är snorig och ta hela nästa vecka och bara mysa och njuta med min familj när barnen har höst lov och barnen och sedan ta nya tag med träningen när barnen börjar skolan.

I dag va det hockey match där hemma laget Hammarö HC Team 02 mot Kristinehamn



Som ni ser så var Hampus måttligt laddad! Tyvärr blev det förlust i förlängningen med 5-4 till motståndarna. De senaste tiden så har vi bett Hampus att börja fundera på vilken sport han vill välja att satsa på eftersom det börjar bli mycket träningar och matcher och i nu läget så är det träningar 4 dagar i veckan plus 1-2 matcher per helg! Vi vill ju att han ska hinna leka och hinna med skolan och läxorna. Han behöver ju lite mer tid till skolan eftersom han har dyslexi. De senaste 3 veckorna så har han faktiskt pratat på att han inte tycker att det är lika kul med hockey längre. Han har funderat fram och tillbaka länge men haft svårt att bestämma sig, så jag är glad att han själv känner att han kommit fram till ett beslut, för han ska köra den sport han tycker är kul och inte spela för att han tror att vi vill att han ska spela hockey eller innebandy och att han spelar för vår skull.

Denna vecka som varit har jag agerat hemtjänst till min extra mammi, sambons goaste moster har genomgått en operation så jag har varit Sjuksyster Pinglan och skjutsas och hållit handen inför operationen, hämtat och gett Fragmin sprutor mm. Känns så bra att få hjälpa denna härliga människa eftesom hon är ett sånt bra stöd till både mej och Jocke :0)

Nej, nu är det dags att duka fram lördags middagen till familjen som enligt barnens önskemål blir lasagne till dom och en smarrig plocksallad med parma skinka, räkor, rökt skinka, lite gurka, paprika och några salladsblad. MUMMA!!!!

2 kommentarer: